İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5631 | Türkiye Ekonomisi üzerine Güncel Konular | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Prof. Dr. SADULLAH ÇELİK Dr. İSMET DEMİRKOL Dr. ARMAĞAN CANAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Katılımcılar ekonomi bilimini, kurallarını ve ardından da Türkiye ekonomisini ayrıntılı olarak anlatmak, bilgilendirmek, analiz ve yorum sahibi yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler, Türkiye ekonomisini oluşturan yapı taşlarını bilerek makro ekonomi konularda parametreleri çözebilirler. II. Türkiye ekonomisinin sorunlarını kısa ve uzun vadeli olmak üzere analiz edebilirler, çözüm getirebilirler. III. Ekonomi gündemini takip ederek güncel ekonomiyi oluşturan konuları irdeleyebilirler. IV. Ekonomi kurumlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olurlar. V. Ekonomik krizler ve durgunluklar hakkında yorum yapabilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Ekonomi: Tanımlar ve içerik | |
2) | Ekonomi Yönetimi; Kamu ve Özel Sektör | |
3) | Kamu Ekonomi Kurumları (I); Hazine, Maliye, Dış Ticaret ve Gümrük Müsteşarlığı, Merkez Bankası | |
4) | Kamu Ekonomi Kurumları (II); DPT, SPK, TÜİK, vd. | |
5) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (I); Dünya Bankası, IMF | |
6) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (II) G-7, G-20 | |
7) | Ders tekrarı | |
8) | Diğer Kurumlar; BDDK, TİM, İGEME vd. | |
9) | Ekonomide Genel Denge; Bütçe, Dış Ekonomik İlişkiler | |
10) | İktisadi Büyüme; Milli Gelir, Cari Açık | |
11) | Dış Ekonomik İlişkiler; Borçlanma, Yatırımlar | |
12) | Ödemeler Dengesi; Dış Ticaret Açığı, NHN | |
13) | İhracat – İthalat (Dış Ticaret) ;1980 – 2010 Dönemi | |
14) | Türkiye Ekonomisi ve Krizleri;1994, 2001 ve Küresel Kriz |
Ders Notları / Kitaplar: | Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN Lecture notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | 5 |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | 4 |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | 4 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | 4 |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | 5 |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | 4 |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | 3 |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | 5 |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, | 4 |