Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Karar Vermeye Giriş
|
|
2) |
Kararın İyiliğini Etkileyen Faktörler
|
|
3) |
Duygusal ve Sezgisel Karar
|
|
4) |
Yönetim ve Yöneticilik Kavramı
|
|
5) |
Kişisel Kararlar, Grup kararları, Üstünlük ve Zayıflıkları
|
|
6) |
Sorunun ve Sorunun Sebeplerinin Belirlenmesi
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Pareto Analizi Tekniği
|
|
9) |
Sebep Sonuç Analizlerinin Yapılması
|
|
10) |
Çözüm Alternatiflerinin Belirlenmesi
|
|
11) |
En Uygun Çözüm Alternatiflerinin Tespit Edilmesi
|
|
12) |
Çok Kriterli Seçme Matrisleri, Öncelik Belirleme Matrisleri
|
|
13) |
Fizibilite, Başabaş ve Finansal Analizler
|
|
14) |
Swot Analizleri, Karar Ağacı Tekniği
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003.
2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000 |
Diğer Kaynaklar: |
1- İmrek, M, K., ?Yöneticiler İçin Karar Verme Teknikleri El Kitabı?, Bata yayınları, İstanbul, 2003.
2- Kalaycı, N., ? Karar Verme ve Problem Çözme?, Gazi kitabevi, Ankara, 2000 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
0) |
2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir. |
5 |
0) |
1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir. |
5 |
1) |
Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır.
|
3 |
2) |
Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar.
|
3 |
3) |
Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler.
|
1 |
4) |
Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır.
|
1 |
5) |
Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır.
|
1 |
6) |
Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır.
|
1 |
7) |
Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak
|
1 |
8) |
Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
1 |