STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5628 Sosyal Medya Yönetimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. FAHRİ EMRE REÇBER
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Yönetim alanında sosyal medya ve araçlarının rolünü ve etkilerini ortaya koymaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal medyanın gelişimini anlamak
2) Sosyal medyanın yerini ortaya koymak
3) Sosyal medya araçlarını tanımak
4) Sosyal medya yönetim etkileşimini anlamak

Dersin İçeriği

Sosyal medya içerik Yönetimi, sosyal medya araçları, sosyal ağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal medyanın ortaya çıkışı
2) Sosyal medyanın kullanım şekilleri
3) Sosyal Medya Platformları: Bloglar ve Blogger İlişkilerinin Yönetilmesi
4) Sosyal Medya Platformları: Sosyal Ağlar ve Sosyal Ağ kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
5) Sosyal Medya Platformları: Forum, Haber ? Tartışma Grupları ve Sözlük kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
6) Sosyal Medya Platformları: Medya Paylaşım Siteleri ve kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
7) Ara Sınav
8) Sosyal Medya Platformları: Online Oyunlar, Sanal Dünya Siteleri, Online Oyun ve Sanal Dünya kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
9) Sosyal Medya Platformları: Elektronik Postalar ve Elektronik posta grupları ile İlişkilerin Yönetilmesi
10) Sosyal Medya Platformları: Arama motorları, Arama Motoru kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
11) Sosyal Medya Platformları: Kurumsal Web Siteleri ve Kurumsal web sitesi kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
12) Mobil ortamlar ve Sosyal Medya
13) İçerik ve Etkinlik Yönetimi
14) Yönetim Alanında kullanılan sosyal medya uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stevenson, Nick (2008)Medya kültürleri : Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara, Ütopya
Özgen, Ebru ve Kara, Tolga (2012) Sosyal Medya Akademi, İstanbul, Beta Yayınları
Diğer Kaynaklar: Stevenson, Nick (2008)Medya kültürleri : Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara, Ütopya
Özgen, Ebru ve Kara, Tolga (2012) Sosyal Medya Akademi, İstanbul, Beta Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
0) 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir.
0) 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir.
1) Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır.
2) Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar.
3) Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler.
4) Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır.
5) Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır.
6) Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır.
7) Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak
8) Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek