PAZARLAMA (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5625 | Çatışma ve Müzakere Yönetimi Teknikleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. PINAR BELKIS TÜRKOĞLU Prof. Dr. AHMET ERKUŞ Prof. Dr. CANAN ÇETİN Öğ.Gör. HAKAN ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu derste işletmeler açısından her geçen gün biraz daha önemli hale gelen müzakerede bulunma becerilerinin geliştirilmesi ve en çok faydayı sağlayacak yetkinlikte bilgi ve yeteneğe sahip bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Organizasyonun farklı seviyelerinde (bireysel, grup, firma) ve organizasyonlar arasında oluşacak çatışma ve problemlerin etkin bir şekilde yönetilmesi için gerekli müzakere teknikleri ve çatışma yetenekleri konusunda detaylı bilgiye sahip olunacaktır. II. Farklı durumlarda nasıl müzakere edeceklerini ve problemleri nasıl çözeceklerini öğreneceklerdir. III. Bilimsel bilgiye ulaşmak ve bağımsız çalışma, mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak, araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilme, araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilme bilgisine sahip olurlar. |
Bu derste öncelikle iletişim kavramları üzerinde durularak, uluslararası ilişkilerde etkin müzakere teknikleri, müzakere süreci ve bu sürecin yönetiminde önemli bir yere sahip olan liderlik becerisi, zaman ve toplantı yönetimi, liderlik-iletişim-çatışma-güç-otorite gibi örgütsel davranış konularının müzakere üzerindeki etkileri, müzakerede kültürel farklılıklara vurgu ve çeşitli iletişim araçları gibi konular üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzakerelerin Doğası Karşılıklı Bağımlılık | |
2) | Dağıtımsal Pazarlık Stratejisi ve Rekabet Taktikleri | |
3) | Bütünleştirici Müzakere ve Taktikleri | |
4) | Müzakere Planlama ve Strateji | |
5) | Çatışma Yönetimi Kavramları Çeşitli Bakış Açılarına Göre Örgütsel Çatışmalar | |
6) | Müzakerelerde Duygu ve Algı Yönetimi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Örgütlerde Başlıca Çatışma Nedenleri Ve Çözüm Stratejileri | |
9) | Müzakerelerin Kesilmesi Ve İletişim | |
10) | Müzakerelerde Etileme ve İkna | |
11) | Müzakerelerde Üçüncü Taraf Müzakerelerde Güç | |
12) | Müzakerelerde Ve Kişisel/Bireysel Farklılıklar | |
13) | Müzakerelerde Etik Problem Çözme Teknikleri | |
14) | Uluslararası Kültürlerde Müzakere |
Ders Notları / Kitaplar: | Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse ve Hugh Miall, Contemporary Conflict Resolution, Polity, 2005. M. Butler, International Conflict Management, Routledge, 2009 J. Bercovitch ve J. Fretter, Regional Guide to International |
Diğer Kaynaklar: | Nimet Beriker, Çatışmadan Uzlaşmaya, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010 Johan Galtung, Çatışmaları Aşarak Dönüştürmek, USAK, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
4) | Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
6) | Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |