ANESTEZİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5621 Sunum ve Hitabet Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İnsanların söz aldıkları her yerde ve her ortamda rahat ve güzel konuşmak ayrıca etkili söz söyleyebilme yeteneğini kazandırmaktır. Bu ders ile öğrenci hitabet ve sunum yeteneğini kazanarak, dinleyenlerin üzerinde üstünlük sağlayabilecek, ikna ve doğru konuşabilme yetisine sahip olacaktır. Bu yeteneğe sahip olacak kişi iş dünyasında, politikada ve yaşamının tüm alanlarında liderlik pozisyonuna ulaşmada ön ayak olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Hitabet ve sunum yeteneğini kazanarak, dinleyenlerin üzerinde üstünlük sağlayabilecek, ikna ve doğru konuşabilme yetisine sahip olacaktır. Bu yeteneğe sahip olacak kişi iş dünyasında, politikada ve yaşamının tüm alanlarında liderlik pozisyonuna ulaşmada ön ayak olacaktır.

Dersin İçeriği

Hitabet ve Sunum dersi ile insan hayatının her alanında ihtiyaç duyulan temel konuşma teknikleri öğrenilerek canlı ve etkili konuşma sanatının incelikleri detaylı olarak ele alınacaktır. Beden dilinin doğru kullanımı ve olumlu imaj yaratma gibi kavramlar incelenerek hitabet ve sunum dersi için gerekli olan temel eğitimler bu ders ile öğrencilere verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hitabet ve Sunum Kavramlarının Tanımları Okuma
2) Dinleyici Kitlesi, Tanıma ve Analiz Etme Okuma
3) Konuşma Teknikleri I Okuma
4) Konuşma Teknikleri II Okuma
5) Sunum Teknikleri Okuma
6) Beden Dili Okuma
7) Ara sınav Okuma
8) İmaj Okuma
9) Topofobya (Kürsü Korkusu) Okuma
10) Alan Odaklı Hitabet I Okuma
11) Alan Odaklı Hitabet II Okuma
12) Vaka Çalışması Okuma
13) Vaka Çalışması Okuma
14) Genel Tekrar Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: HİTABET ‘KONUŞMA SANATI’ - NEJAT MUALLİMOĞLU
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA SANATI - SIRRI ER
KAZANDIRAN BEDEN DİLİ - Dr. ZÜLFİKAR ÖZKAN
Diğer Kaynaklar: SUNUM - BANU GÖKÇÜL

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
2) Alan terminolojisini etkin kullanabilme
3) Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
4) Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
6) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
7) Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme
8) Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
9) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
10) Anestezi uygulaması öncesinde hastanın değerlendirilmesini ve hazırlanmasını sağlayabilme
11) Anestezi uygulaması öncesinde ameliyat odasında gerekli hazırlıkları yapabilme
12) Anestezi uygulaması sırasında hastanın takibini yapabilme gerektiğinde müdahale edebilme
13) Cerrahi sonunda hastanın uyandırılması döneminde hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve hastanın odasına alınmasına kadar ki süreçte hasta güvenliğini sağlayabilme