İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EXM5500 | Girişimcilikte Finans Konuları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ders sadece girişimcilik ve yatırım gelişimi üstüne değil, ayrıca yeni ticari girişimlerin yönetimi ve biçimlendirmelerinin de dikkate alındığı bir programdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bir yatırımın mali bilançosunu ve nakit akış tablosunu hazırlama ve okuma nitelikleri. - Bir girişimin başarılı bir şekilde başlaması ve sürdürülebilmesi için gerekli olan meblağın nasıl belirleneceğini öğrenmek. - Muhasebenin çeşitli borç ve tarafsızlık kaynaklarının karakteristiklerine aşina olmak ve yatırımcı ve alacaklıların yatırım kararları alırken tarttıkları faktörleri tanımak. |
Girişimciliğin rolü; yeni riskli fırsatları tanımlama; konum ve pazar analizi; yasal vergi bakış açıları; kaynaklar ve finansman; mali analiz ve kişisel ve organizasyonel yapı planlanlaması; entellektüel mülk ve telif hakkı; alış-satış anlaşmaları gibi konular bu dersin içeriğinde yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Girişimciliğin rolü, iş planının yazılması ve hazırlanması | Okuma |
2) | Organizasyonun legal formu, entellektüel mülk ve telif hakları | Okuma |
3) | Yasa ve Vergi Bakış Açıları, Transfer Fiyatlandırması | Okuma |
4) | İş Devri, Pazar Analizi, Maliyetler | Okuma |
5) | Nakit dönüşümüne etki eden stratejiler | Okuma |
6) | Döviz kuru riski, vadeli, gelecek, swap, seçenek, finansal koruma | Okuma |
7) | Finansal örnekleme, nakit akışı, sermaye kararları için mali örnekler | Okuma |
8) | Ara sınav | Okuma |
9) | Çalışan Sermaye Yönetimi | Okuma |
10) | Kısa ve Uzun Dönem Finansman Stratejileri | Okuma |
11) | Şirket Birleşmesi ve | Okuma |
12) | İskonto Edilmiş Nakit Akışı | Okuma |
13) | Final Sunumları | Okuma |
14) | Final Sunumları | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint Slides prepared by the Lecturer HBR case: The Questions Every Entrepreneur Must Answer by Amar Bhide HBR case: How Entrepreneurs Craft Strategies That Work by Amar Bhide HBR case: How to Write a Great Business Plan by Willian A Sahlman HBPress : Creating a Business Plan ISBN-13: 978-1-4221-6687-1 HBR case : Legal Forms of Organization by Michael J. Roberts HBR case : Intellectual Property and Strategy by David B. Yoffie, Debbie Freier Transfer Pricing in Multinational Corporations : Prepared by the Lecturer HBR Case: ECCO A/S - Global Value Chain Management by Bo Nielsen, Torban Pedersen, Jacob Pyndt HBR Case : Leveraged Buyout (LBO) of BCE.: Hedging Security Risk by Colette Southam, Ahsen Amir-Ali, Samir Meghji |
Diğer Kaynaklar: | HBR Case : Tightly Manage Cash Flows and Liquidity: Strategies for Turbulent Times by Darrell Rigby, David Sweig Powerpoint Slides Ivey Case: A Note on Mergers and Acquisitions and Valuation, Richard Ivey School of Business, 95B023 HBR Case: Bet-the-Company Deals: Mergers, Alliances, and Outsourcing by Danny Ertel, Mark Gordon |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 77 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 |
Ödevler | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
0) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi | |
1) | 1) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek 2) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi 3) Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, 4) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması 5) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi 6) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi 7) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek 8) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, 9) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak 10) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. | |
2) | Işletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek. |