Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Liderlik Değerleri
a.Lİderlik tanımı ve değer temelli liderli uygulamaları
b.Hedef koyma |
Okuma |
2) |
Yönetim Liderliğe karşı
a. Liderlik ve yönetim fonksiyonları
b. etkin olma ve olmama ile bağlantılı özellikler ve davranışlar
c.İhtiyaçlar, tavırlar, etkin liderlikte öz benlik kavramı |
Okuma |
3) |
Etik Liderlik Davranışları
a. Denetleyenler için tipik etik ikilemler
b. Etik ve etik olmayan davranışların etkisi
c. Etik ikilemlere karar vermede uygulanacak doğru adımlar
d. Etik çözümler |
Okuma |
4) |
Liderlik stilleri ve yetenekleri
a. etkin liderlik özellikleri, davranışları, stilleri, esnekliği, güç kullanımı ve yetenekleri modelleri
b. Kişisel liderlik karakterleri ile etkin liderlik görüşlerinde ilişki.
c. Kişisel liderlik karakterleri ile etkin liderlik ilişkilerinde zorluklar ve zayıflıklar
d. Kişisel liderlik etkisinin gelişimi için plan uygulama |
Okuma |
5) |
Motivasyon Stratejileri
a. Motivasyon ve etkin liderlik arasındaki ilişki
b. |
|
6) |
Liderliği farklı durumlara adapte etmek
Durumsal Liderlik Modeli
Her seçilen modelde yönlendirici ve destekleyici liderlik davranışları
Takipçilerin çeşitli durumlardaki ihtiyaçları
Farklı durumlarda takipçi davranışlarını etkilemek için doğru liderlik stilini uygulama |
Okuma |
7) |
Müzakere ve Çatışma çözümleri
Müzakere ve çatışma çözüm stratejileri
kazan-kazan müzakere adımları/ problem çözme modeli
Kazan-Kazan müzakereleri/ çatışma çözümü |
Okuma |
8) |
|
|
9) |
Liderlik atılımlarında gücün etkileri
Güç çeşitleri ve uygun kullanım
kişisel güç esasları değerlendirme
Özel durumlarda daha etkin olabilecek güç tiplerini analiz etme.
Süreç raporlama ve uygulama |
Okuma |
10) |
Örgütünüzde Liderlik İncelenmesi
Örgütün farklı seviyelerinde sergiledikleri performansları tanımlama
Vizyon, misyon ve örgütsel liderlik hedeflerinin önemi
Güven- inşası stratejileri uygulamaları |
Okuma |
11) |
Yönetim değişiminde Liderin rolü
Değişim döngüsü
Değişime karşı koymanın tipik nedenleri
İletişim ve değişim uygulamalarında yöneticinin rolü
Değişim yönetim planı geliştirmek |
|
12) |
sunum |
|
13) |
Sunum |
|
14) |
Sunum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzey İşletme kavramlarını tanımlamak ve uygulamak |
3 |
2) |
Rekabet stratejisi, yatırım ve proje yönetimi konuları ile ilgili ileri düzeyde yönetim problemlerini formüle edip çözmek |
2 |
3) |
İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarına hakim olmak, işletmeyi örgütsel düzeyde tasarlamak ve analiz etmek |
4 |
4) |
İşletmecilik ve yönetim alanlarıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirmek. |
4 |
5) |
İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık , bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek ve sorumluluk alarak çözüm üretmek. |
4 |
6) |
Teori, kavram, araç, yetenek, pratikler ve araştırmaları problemlerle senkronize etmek, karmaşık görevleri başarmak ve iş çevresinde ortak olan projeleri tamamlamak. |
4 |
7) |
Akılcı, kanıta dayalı hem etik hem sosyal sorumluluk içeren küresel işletme bağlamında karar verme yetisi ispatlamak. |
5 |
8) |
Kendini yansıtan bildi ve değere dayalı işiler arası yeteneğe dayanan farklı ve küresel olarak yayılmış olan diğerlerine liderlik etmek, işbirliği yapmak ve etkileşim içinde olmak. |
5 |
9) |
Bir bütün olarak potansiyel etkisini içeren eylemlerin sonuçların parçalarının karşılıklı bağımlılıklarının ( istenilen ve istenilmeyen) açık nedeni ile düşünülen işletme kararlarını ve işletme süreçlerini kullanan sistemlerini, İşletme operasyonlarını değerlendirmek. |
3 |
10) |
Çalışan kritiğin, yaratıcılık veya stratejik düşünmenin olduğu dinamik ve karmaşık küresel piyasa içinde organizasyonların rekabet pozisyonlarını devam ettirmek ve geliştirmek için fırsatlara değer biçmek. |
4 |