PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENI5013 | Yenilikçi İş Kurma | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | HANDE SAĞLAM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZAY ÖZAYDIN Dr. Öğr. Üyesi MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere kendi işlerini kurabilmeleri için gerekli olan organizasyon kabiliyetini ve resmi gereklilikleri öğretmeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler; - yeni bir iş girişimi kurma ve başlatma sürecine eleştirisel bir bakış açısı kazanırlar, -muhtemel iş fırsatları için nasıl araştırma, belirleme ve değerlendirme yapılacağını öğrenirler |
Bu derste yeni bir iş kurmak için pazar araştırmasının nasıl yapılacağı ve muhtemel müşterilerin belirlenip pazarlama stratejisi oluşturulması işlenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İyi bir girişimci nasıl olunur? | Okuma |
2) | Kurumsal yapı | Okuma |
3) | Hedef pazarı belirlemek ve onlara ulaşmak | Okuma |
4) | Ürün ve fiyatlandırma stratejisi | Okuma |
5) | Maddi kaynak bulma, mekan seçimi ve personel alımı | Okuma |
6) | Müşteri çekme stratejilerini öğrenmek | Okuma |
7) | Vize Sınavı | Okuma |
8) | İş Kurmada Yasal Yükümlülükler | Okuma |
9) | Stratejik planlama | Okuma |
10) | Girişimci için yeni dağıtım kanalları | Okuma |
11) | İş performansının değerlendirilmesi | Okuma |
12) | Sosyal medya ve teknolojinin yenilikçi iş hayatında kullanımı | Okuma |
13) | Sunum Yetenekleri Çalışması | Okuma |
14) | İş Plan örneği sunumu | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Entrepreneur’s Toolkit (ET): Tools and Techniques to Launch and Grow Your Business, various authors, Harvard Business Press Books. |
Diğer Kaynaklar: | Marketer’s Toolkit: The 10 Strategies You Need to Succeed, various authors, Harvard Business Press Books |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 13 | 7 | 91 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 3 | 33 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |