BANKACILIK VE FİNANS (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EFN5232 | Finansal Piyasalar ve Kurumlar | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Ders finansal piyasalar ve kurumları, uluslararası ortamda değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders finansal varlıklar kavramı, bu varlıkların modern ekonomi ve mali piyasalar içindeki rollerinin anlatımıyla başlar. Derste finansal aracılar, görevleri, kısaca onların aktif / pasif yönetimi ve finansal yenilik, varlık menkul kıymetleştirme ve küreselleşme gibi son gelişmeler üzerine odaklanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Finans piyasalarını, finansal aracıları ve rollerini sıralayabilecektir. II.Finans piyasalarının ekonomideki yeri ve önemini tartışabilecektir. III.Finans piyasalarının işlemcilerini ve çalışma prensipleri hakkında bilgi verebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLARA GİRİŞ | ÖN OKUMA |
2) | FAİZ ORANLARI | ÖN OKUMA |
3) | FİNANSAL PİYASALARIN ETKİNLİĞİ | ÖN OKUMA |
4) | PARA VE SERMAYE PİYASALARI | ÖN OKUMA |
5) | TAHVİL PİYASASI | ÖN OKUMA |
6) | HİSSE SENEDİ PİYASASI | ÖN OKUMA |
7) | ARA SINAV | |
8) | MORTGAGE PİYASASI | ÖN OKUMA |
9) | DÖVİZ PİYASASI | ÖN OKUMA |
10) | TÜREV PİYASALARI | ÖN OKUMA |
11) | SİGORTACILIK, FİNANSAL KİRALAMA, FACTORING, RISK SERMAYESİ | ÖN OKUMA |
12) | TÜRKİYE’DE FİNANSAL KURUMLAR | PREREADİNG |
13) | HEDGE FONLAR | ÖN OKUMA |
14) | GENEL TEKRAR | ÖN OKUMA |
Ders Notları / Kitaplar: | Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Pazarı Analizleri, Prof.Dr. Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı (Beta Yayınları) Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi (Gazi Kitabevi) Prof.Dr. Mehmet Baha Karan |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 13 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 85 |
Ödevler | 14 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | 4 |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | 5 |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | 3 |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 3 |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 5 |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 5 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | 5 |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | 5 |