İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EFN5228 | Finansal Yönetim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, finans ve finansal yönetim esasları ile ilgili bir temel sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I.Vergi planlama stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi. II.Borç değerleme ve tahvil piyasalarının analizi ve değerlendirilmesi. III.Risk ve belirsizlik durumunda şirketlerin yatırım önerilerini değerlendirme. IV.Portföy yatırımlarının değerlendirilmesi. |
Bu ders, teori ve teorinin pratiğe dönüştürülerek uygulanmasını sağlar. Derste, finans, sermaye bütçeleme, nakit akışını belirleme, sermaye yapısı, uzun vadeli finans yönetimi gibi konseptlere değinilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Yönetime Giriş | Ön Okuma |
2) | Finansal Analiz ve Kontrol | Ön Okuma |
3) | Finansal Yönetimde Değerleme | Ön Okuma |
4) | Setmaye BÜtçeleme | Ön Okuma |
5) | Sermaye Yapısı ve Temettü Politikası | Ön Okuma |
6) | CAPM ve APT Yaklaşımlarının İncelenmesi | Ön Okuma |
7) | CAPM ve APT Yaklaşımlarının Uygulanması | Ön Okuma |
8) | Ara Sınav | |
9) | Portföy Teorisi | Ön Okuma |
10) | Planlama ve Bütçeleme | Ön Okuma |
11) | Çalışma Sermayesi Yönetimi | Ön Okuma |
12) | Uzun Vadeli Finansman | Ön Okuma |
13) | Finansal Yönetimde Özel Konular | Ön Okuma |
14) | Genel Tekrar | Ön Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Niyazi Berk; Finansal Yönetim, 10. Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Öztin Akgüç, finansal yönetim |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 13 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 80 |
Proje | 13 | 28 |
Ödevler | 13 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |