STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EFN5228 Finansal Yönetim Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok.
Dersin Amacı: Dersin amacı, finans ve finansal yönetim esasları ile ilgili bir temel sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Vergi planlama stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi.
II.Borç değerleme ve tahvil piyasalarının analizi ve değerlendirilmesi.
III.Risk ve belirsizlik durumunda şirketlerin yatırım önerilerini değerlendirme.
IV.Portföy yatırımlarının değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Bu ders, teori ve teorinin pratiğe dönüştürülerek uygulanmasını sağlar. Derste, finans, sermaye bütçeleme, nakit akışını belirleme, sermaye yapısı, uzun vadeli finans yönetimi gibi konseptlere değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Yönetime Giriş Ön Okuma
2) Finansal Analiz ve Kontrol Ön Okuma
3) Finansal Yönetimde Değerleme Ön Okuma
4) Setmaye BÜtçeleme Ön Okuma
5) Sermaye Yapısı ve Temettü Politikası Ön Okuma
6) CAPM ve APT Yaklaşımlarının İncelenmesi Ön Okuma
7) CAPM ve APT Yaklaşımlarının Uygulanması Ön Okuma
8) Ara Sınav
9) Portföy Teorisi Ön Okuma
10) Planlama ve Bütçeleme Ön Okuma
11) Çalışma Sermayesi Yönetimi Ön Okuma
12) Uzun Vadeli Finansman Ön Okuma
13) Finansal Yönetimde Özel Konular Ön Okuma
14) Genel Tekrar Ön Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Niyazi Berk; Finansal Yönetim, 10. Baskı, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010.


Diğer Kaynaklar: Öztin Akgüç, finansal yönetim

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 13 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 80
Proje 13 28
Ödevler 13 28
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
0) 2-Bir marka olma kararını vermiş işletmelere markalaşma çalışmalarında stratejik davranarak verimli olabilmeleri için yol göstermektir.
0) 1- Kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirir.
1) Bilgiye dayalı pazarlama kararları için gerekli olan müşteri verilerini toplama, işleme ve analiz etme becerisi kazandırır.
2) Pazarlamanın iş dünyasındaki rolünü ve temel konseptlerini tanımlar.
3) Pazarlama alanında karar vermede sosyal, yasal, etik ve teknolojik güçlerin etkisini inceler.
4) Spesifik bir ürün sunmak için benzersiz bir pazarlama karması ve satış sunumu oluşturulması yetkinliğini kazandırır.
5) Yazılı satış planları ve profesyonel interaktif satış sunumu oluşturulması becerisini kazandırır.
6) Tüketici davranışlarına etki eden psikolojik ve sosyolojik faktörlerin dahil olduğu pazarlama stratejilerini formüle etme kabiliyeti kazandırır.
7) Öğrencilere reklam ve marka iletişimi konularında detaylı bir kuramsal temel sağlamak
8) Reklam ve marka iletişimiyle ilgili teori,kavram ve kuramları tartışabilmek ve yorumlayabilmek