İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INT3905 Mimari Akustik Bahar
Güz
2 0 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DAMLA ALTUNCU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iç mekanda optimum işitsel şartların sağlanması için gürültü kontrolü ve mimari akustik hakkında gerekli bilgilerin aktarılmasıdır. Ders, öğrencilerin bu konulara dair temel kavramlar, terimler ve tasarım ve uygulama prensiplerini kavrayabilmelerini, içmimari projelerinde bu ders kapsamında kazandıkları bilgileri ve becerileri kullanmalarını hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Akustik, ses yutucular, ses yalıtımı ve iç mekandaki diğer akustik uygulamaları değerlendirir, tasarım stüdyosu projelerine uygular,

Dersin İçeriği

1. Akustiğe giriş
2. Oda akustiği
3. Mimari akustik ile ilgili stüdyo çalışması
4. Ses izolasyonu
5. Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü
6. Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları

Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Gözlem, Gezi, Grup Çalışması, Konuk / Uzman Daveti, Okuma, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme, Simülasyon, Tartışma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Problem Çözme, Proje/Rapor Hazırlama


Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akustiğe giriş Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktır
2) Oda Akustiği Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
3) Oda Akustiği Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
4) Ses izolasyonu Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
5) Ses izolasyonu Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir
6) Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
7) Ses yutucular ve iç mekan uygulamaları Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
8) Ara Sınav Gecmis derslerin tekrar edilmesi
9) Mekanik titreşim ve strüktür kaynaklı gürültü Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
10) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
11) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
12) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
13) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.
14) Mimari akustik hakkında stüdyo çalışması Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Powerpoint presentation notes
Powerpoint sunum ders notları
Diğer Kaynaklar: - Ching, Francis D. K. Cassandra Adams. 2001, BUILDING CONSTRUCTION ILLUSTRATED
- Cavanaugh, William J., Joseph A. Wilkes. 1999. ARCHITECTURAL ACOUSTICS / PRINCIPLES AND PRACTICE
- Mommertz, Eckard. 2009. ACOUSTICS AND SOUND INSULATION/DETAIL PRACTICE

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 5
Uygulama 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 6 2 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, 3
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, 4
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, 1
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, 4
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, 5
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, 3
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, 1
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. 2
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, 1