Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal Duyarlılığın önemi, amacı, yararları, Psikolojide Sosyal Duyarlılık (Bireycilik/toplulukçuluk açısından) |
|
2) |
Ahlaki Gelişim ve Sosyal Duyarlılık |
|
3) |
Sosyal Duyarlılık Uygulamalarında Yöntem |
|
4) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
5) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
6) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
7) |
Konu tekrarı |
|
8) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
9) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
10) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
11) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
12) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
13) |
Sosyal duyarlılık çalışmalarıyla ilgili kurumlarda gönüllü çalışma |
|
14) |
Genel değerlendirme |
|
15) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
16) |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Kloos, B., Hill, J., Thomas, E., Wandersman, A., & Elias, M.J. (2012). Community Psychology: Linking Individuals and Communities. Belmont: Wadsworth.(ISBN-10: 1111352577; ISBN-13: 978-1111352578)
2) Aydın, B. (2005). Çocuk ve Ergen Psikolojisi, İstanbul: Atlas Yayın Dağıtım. |
Diğer Kaynaklar: |
Kağıtçıbaşı, Ç.( 2000): Kültürel Psikoloji, İstanbul: Evrim Yayınevi. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. |
2 |
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
2 |
3) |
Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. |
1 |
4) |
Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). |
1 |
5) |
Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
5 |
6) |
Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). |
2 |
7) |
Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. |
1 |
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. |
2 |
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|