PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4069 | Gelişimsel Psikopatoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYŞE MELTEM BUDAK Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu bütünleyici dersin amacı çocukluk ve ergenlik dönemi psikolojik bozukluklarını daha iyi anlamak konusunda bir çerçeve çizmektir. Bunu yaparken bu bozuklukların ortaya çıkışlarıyla ilişkilendirilmiş bağlamlar; gelişimsel süreçler; çevresel, genetik ve nörobiyolojik faktörlere odaklanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çocuk psikopatolojisini gelişimsel bir bakış açısından ele alma 2. Birtakım çocukların neden atipik gelişim gösterdiklerini anlama 3. Patolojinin gelişiminde ailelerin ve bakım verenlerini rollerini öğrenme 4. Risk faktörleri ve dirençlilik gibi kavramları ve birtakım sonuçların erken dönem göstergelerini öğrenme 5. Bu bozukluklardan korunma ve ortaya çıkmaları durumunda tedavi etme konusunda bilgi sahibi olma |
1. Gelişimsel psikopatoloji perspektifi 2. Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı 3. Sınıflandırma ve değerlendirme 4. Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar 5. Travma ve strese bağlı bozukluklar 6. Duygu durum bozuklukları 7. Davranım sorunları 8. Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu 9. İletişim ve öğrenme bozuklukları 10. Entelektüel yeti yitimi 11. Otizm spektrum bozuklukları 12. Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar 13. Tıbbi koşulları etkileyen psikolojik durumlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel giriş | |
2) | Gelişimsel psikopatoloji perspektifi | |
3) | Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı & sınıflandırma ve değerlendirme | |
4) | Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar | |
5) | Travma ve strese bağlı bozukluklar | |
6) | Duygu durum bozuklukları | |
7) | Davranım sorunları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu | |
10) | İletişim ve öğrenme bozuklukları | |
11) | Entelektüel yeti yitimi | |
12) | Otizm spektrum bozuklukları | |
13) | Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar | |
14) | Tartışma haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Israel, A. C., Malatras, J. W., & Wicks-Nelson, R. (2021). Abnormal Child and Adolescent Psychology (9th ed.). Routledge. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 2 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 3 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 3 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 3 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |