PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4068 | Psikopatolojilerde Bilgi İşleme | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. METEHAN İRAK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin ana amacı insanın bilisşel süreçlerinin farklı psikopatolojilerdeki işleyişini kavramaktır. Öğrencileri bu ders kapsamında depresyon, kaygı bozuklukları ve şizofreni gibi psikopatolojilerde, dikkat, bellek, yönetici işlevler, dil, problem çözme ve üst-biliş gibi bilişsel süreçlerin nasıl bir işleyişe sahip olduğu hakkında bilgilendirmek hedeflenmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler, psikopatolojileri bilgi işleme süreçleri açısından değerlendirmede bilgi sahibi olurlar. 2. Öğrenciler, klinik uygulamaların deneysel açıdan nasıl çalışıldığına dair bilgi ve beceri sahibi olurlar. 3. Öğrenciler, nöropsikolojik, beyin görüntüleme ve davranışsal bilişsel psikoloji paradigmalarının farklı patolojilerle nasıl incelendiği konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. 4. Öğrenciler, patolojilerde neden bilgi işleme süreçlerinin önemli olduğu konusunda bilgi sahibi olurlar. |
Bu ders depresyon, panik bozukluğu, travma sonrası stres bozukluğu, obsesif kompulsif bozukluk, dissosiyatif bozukluk, yemek bozukluğu, psikotik bozukluk, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, otizm spekturumu, alkol ve madde bağımlılığı, alzeimer gibi psikopatolojilerde çeşitli bilgi işleme süreçlerinin temel öğelerini ve işleyişine yönelik yaklaşımları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi işleme süreçlerinin temel öğeleri ve işleyişine yönelik yaklaşımlar | |
2) | Temel algısal süreçler ve bilgi işlemede algının yeri | |
3) | Duygudurum bozukluklarında bilgi işleme süreçleri | |
4) | Panik bozuklukta işleme süreçleri | |
5) | Travma sonrası stres bozukluğunda bilgi işleme süreçleri | |
6) | Obsesif kompulsif bozuklukta bilgi işleme süreçleri | |
7) | Konu tekrarı | |
8) | Dissosiyatif bozukluklarda bilgi işleme süreçleri | |
9) | Yeme bozukluklarında bilgi işleme süreçleri | |
10) | Psikotik bozukluklarda bilgi işleme süreçleri | |
11) | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda bilgi işleme süreçleri | |
12) | Otistik spektrum bozukluklarında bilgi işleme süreçleri | |
13) | Alkol ve madde bağımlılığında bilgi işleme süreçleri | |
14) | Alzheimer hastalığında bilgi işleme süreçleri | |
15) | Yarıyıl sonu sınavı | |
16) | Yarıyıl sonu sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Irak, M. (Editör) (2009). Psikopatolojilerde bilgi işleme süreçleri: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Hekimler Yayın Birliği. |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 3 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 5 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 3 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 4 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 4 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |