PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4067 | Grup Dinamikleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu ders küçük grup etkileşimlerinde var olan grup dinamiklerini anlamayı sağlar. Değişik grupları daha iyi anlayabilme, muhakeme yapabilme ve yeterlik kazanma dersin amaçları arasındadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Grup dinamikleri esaslarını tanımlar. 2. Grup liderliği tarzları ve yaklaşımlarını tanımlar. 3. Çeşitli grup çalışmalarına yaklaşımları tanımlar. 4. Grup çalışmalarını ilgilendiren etik ve yasal düzenlemeleri tanımlar. 5. Bir gurubun üyesi olarak kendi kişisel gelişimi konusunda farkındalığını çoğaltır. |
Bu ders, grup dinamikleri alanındaki temel araştırma konularını ele almaktadır. Bunlar, dahil olma ve kimlik; oluşum; birleşme ve gelişme; yapı; etki; güç; liderlik; performans; karar verme; takımlar; çatışma; gruplararası ilişkiler; gruplar ve değişim; kalabalıklar ve kolektif davranışlar gibi konulardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel giriş | |
2) | Grupları çalışmak | |
3) | Dahil olma ve kimlik | |
4) | Oluşum | |
5) | Birleşme ve gelişme | |
6) | Yapı; etki | |
7) | Güç; Liderlik | |
8) | Konu tekrarı | |
9) | Performans | |
10) | Karar verme | |
11) | Takımlar; Çatışma | |
12) | Gruplararası ilişkiler | |
13) | Gruplar ve değişim | |
14) | Kalabalıklar ve kolektif davranışlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Forsyth, Donelson. (2010). Group Dynamics. New York: Wadsworth |
Diğer Kaynaklar: | Additional readings will be handed out on a weekly basis. Ek okumalar her hafta öğrencilere dağıtılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | 4 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 2 |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | 5 |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | 1 |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 5 |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | 2 |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | 1 |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | 2 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |