TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1066 | Uygarlık Tarihi II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı uygarlıkların gelişmesini tarihsel bir perspektiften sunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste öğrenci: 1. Avrupa’da Ortaçağda geçirilen dönemleri bilir ve tanımlayabilir. 2. Amerika ve Afrika uygarlığı arasındaki farkları bilir. 3. Abbasilerind Düşüşü ve İslam Uygarlığının yayılmasını bilir. 4. Farklı uygarlıkları tarihsel bir perspektiften analiz eder. 5. Çin uygarlığının yayılmasına Kore, Japonya ve Vietnam’dan örnekler verir. 6. Endüstri devriminin ortaya çıkış nedenlerini açıklar. |
Bu dönem büyük oranda Avrupa fikirleri ve kurumları ile yönetilen bir dönem olup bu derste Batı’nın yükselişini detaylı ve derinlemesine inceleyeceğiz. Ancak, küresel cevapları ve sonuçlarını da analiz edeceğiz. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Erken ve Yüksek Ortaçağ’da Avrupa | |
2) | Yüksek Ortaçağ’da Hristiyan Avrupa’da Hayat | |
3) | İstila’dan önce Amerikalar | |
4) | İnkaların dünyası ve Geçiş dönemindeki Aztek Toplumu | |
5) | Afrika Uygarlığı | |
6) | İlk küresel Uygarlık: Islam’ın yükselişi ve yayılması | |
7) | Rönesans ve Reformasyon Çağında Avrupa Toplumu | |
8) | Avrupa Yayılmacılığının Dönemi ve Dini Savaşlar | |
9) | Batı Avrupa’da Mutlakiyet ve Anayasalcılık | |
10) | Batı’da Yeni bir Dünya görüşüne doğru | |
11) | Bilimsel Devrim ve Aydınlanma. | |
12) | Fransız Devrimi | |
13) | Endüstri Devrimi | |
14) | Genel degerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | E-LEARNING |
Diğer Kaynaklar: | E-LEARNING |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 48 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi Görüntüleme Teknikleri programı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | 1 |
2) | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır; görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | 1 |
3) | Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarında kullandığı cihaz ve ekipmanların kontrol ve bakımını yapabilme veya gerektiği durumlarda (arıza, periyodik medikal bakım, vb.) yaptırabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | 1 |
4) | Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur. | 1 |
5) | Mesleki bilgi ve becerisini artırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | 1 |
6) | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | 1 |