Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken ve Yüksek Ortaçağ’da Avrupa |
|
2) |
Yüksek Ortaçağ’da Hristiyan Avrupa’da Hayat |
|
3) |
İstila’dan önce Amerikalar |
|
4) |
İnkaların dünyası ve Geçiş dönemindeki Aztek Toplumu |
|
5) |
Afrika Uygarlığı |
|
6) |
İlk küresel Uygarlık: Islam’ın yükselişi ve yayılması |
|
7) |
Rönesans ve Reformasyon Çağında Avrupa Toplumu |
|
8) |
Avrupa Yayılmacılığının Dönemi ve Dini Savaşlar |
|
9) |
Batı Avrupa’da Mutlakiyet ve Anayasalcılık |
|
10) |
Batı’da Yeni bir Dünya görüşüne doğru |
|
11) |
Bilimsel Devrim ve Aydınlanma. |
|
12) |
Fransız Devrimi |
|
13) |
Endüstri Devrimi |
|
14) |
Genel degerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
5 |
3) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. |
5 |
4) |
Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. |
5 |
6) |
Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. |
5 |
7) |
Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. |
5 |
8) |
Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. |
5 |
9) |
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. |
5 |
10) |
Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. |
4 |
11) |
En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
5 |
12) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. |
5 |