Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Erken ve Yüksek Ortaçağ’da Avrupa |
|
2) |
Yüksek Ortaçağ’da Hristiyan Avrupa’da Hayat |
|
3) |
İstila’dan önce Amerikalar |
|
4) |
İnkaların dünyası ve Geçiş dönemindeki Aztek Toplumu |
|
5) |
Afrika Uygarlığı |
|
6) |
İlk küresel Uygarlık: Islam’ın yükselişi ve yayılması |
|
7) |
Rönesans ve Reformasyon Çağında Avrupa Toplumu |
|
8) |
Avrupa Yayılmacılığının Dönemi ve Dini Savaşlar |
|
9) |
Batı Avrupa’da Mutlakiyet ve Anayasalcılık |
|
10) |
Batı’da Yeni bir Dünya görüşüne doğru |
|
11) |
Bilimsel Devrim ve Aydınlanma. |
|
12) |
Fransız Devrimi |
|
13) |
Endüstri Devrimi |
|
14) |
Genel degerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
5 |
2) |
Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. |
4 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
3 |
4) |
Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. |
5 |
5) |
Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. |
2 |
9) |
Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |