MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HST1072 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Bahar 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NURİ YAZICI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NECATİ AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: * Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavratmak,
* Atatürk’ü ve onun dünya görüşünü ve düşüncelerini kavratmak
* Kurtuluş Savaşı’nın hangi ortamda ve nasıl kazanıldığını kavratmak
* Türkiye’nin toprak bütünlüğünün ve Türk Milletinin birliğinin önemini ve bu hedef için Atatürk’ün birleştirici özelliğini kavratmak
* Yeni Türk devletinin kuruluşunu ve yapılan reformları tarihsel bir bütünlük içinde kavratmak
* Millî Mücadele’yi askerî, ekonomik ve politik bakımdan başarıya götüren birlik ve fedakârlık ortamını kavratmak
* Günümüzün ve geleceğin konuları karşısında Atatürkçü bir yaklaşım ve düşünce geliştirme yeteneğini kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şu becerileri kazanmış olacaklardır:
* Yakın tarih olaylarını sebep-sonuç ilişkileri içinde yorumlayabilmek.
* Cumhuriyet reformlarını tarihsel bir bütünlük içinde görebilmek.
* Tarihsel terimleri yorumlayabilecek ve birbirlerinden farklarını ayırt edebilmek.
* Türk İstiklâl Savaşının kazanıldığı askerî, siyasal ve ekonomik ortamı kavrayabilmek.
* Vatan, bayrak, bağımsızlık, egemenlik gibi kavramların bir millet için ne değerde olduklarını kavrayabilmek.
* Atatürk’ün, Türk milleti için birleştirici bir değer olduğunu kavrayabilmek.
* Uluslararası toplumda, “bağımsız bir devlet ve onurlu bir millet” olarak yaşamanın bedelinin ne olduğunu kavrayabilmek
* Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçişte toplum ve devlet yapısı olarak yaşanan değişimi kavrayabilmek.

Dersin İçeriği

Bu derste, bir Türk devleti sona ererken yeni bir Türk devletinin kuruluşu, bu devletin dayandığı temel değerler ve bu değişimin büyük önderi Atatürk’ün fikirleri ve devlet adamlığı, kendi adıyla anılan inkılâpları konu edilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) I.TBMM’nin karşılaştığı iç ve dış politika sorunları; İstanbul Hükûmetiyle ilişkiler, iç isyanlar ve alınan tedbirler... *On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve ders slaytları. Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay.Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 kaynaklarının ilgili bölümleri.
2) * Sevr Anlaşması: temel politikalar, hazırlanışı, uygulamaya konuş ve tepkiler, özellikler. * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
3) * İşgal ve istilâya karşı mücadele: Kuvva-ı Millîye faaliyetleri ve dü-zenli ordulara geçiş (Doğu Cephesi, Trakya Cephesi ve Güney Cephesi.) * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay.Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserledeki ilgili bölümler.
4) * Batı Cephesi Muharebeleri ve Mudanya Mütarekesi * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
5) * Lozan barış görüşmelerine davet (28 Ekim 1922) ve Saltanatın kaldı-rılması (1 Kasım 1922) * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
6) * Barış görüşmeleri ve Lozan Antlaşması * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
7) * Atatürk İnkılâpları: Siyasî inkılâplar (Cumhuriyet’in ilânı ve M. Ke-mal Paşanın “Cumhurbaşkanı” seçilmesi, Hilâfetin kaldırılması, Çok Partili Siyasî hayat (TCF ve SCF) * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
8) * Haklar ve Cemiyet Hayatındaki İnkılâplar: Hukuk düzeninin lâik-leşmesi ve Anayasa değişiklikleri, Medenî Kanun ve diğer yasal düzen-lemeler. * Cemiyet hayatındaki inkılâplar, millî ve lâik bir toplum yapılanışı * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
9) * Eğitim alanındaki inkılâp hareketleri ve yasal düzenlemeler. * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
10) * Yeni ekonomik ve malî politikalar: Bayındırlık, ulaşım vd. alanlarda yapılan reformlar, yasal düzenlemeler ve karma ekonomiyle ilgili uygu-lamalar * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
11) * Cumhuriyet dönemi iç ve dış politika sorunları ve siyaset ilkeleri. * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
12) * Türk İnkılâbının dayandığı temel ilkeler ve Atatürk İlkeleri; Cumhu-riyetçilik, Millîyetçilik, Halkçılık, Devletçilik, Lâiklik, İnkılâpçılık. * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
13) * Mustafa Kemal Atatürk’ün ölümü; içte ve dünya kamuoyundaki yankılar. İsmet İnönü’nün “Cumhurbaşkanı” seçilmesi. * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
14) * İkinci Dünya Savaşı ve Türkiye: Avrupa’da yeni rejimler, yeni siyasal dengeler, savaş ve savaş sonrası politikalar. * Kore Harbi ve Türkiye * On-line sistemdeki görüntülü anlatım ve slaytlar, Ayrıca; *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Yay. Haz: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 2004 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2011 adlı kaynak eserlerdeki ilgili bölümler.
15) Final sınavları.
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, Bahçeşehir Üniversitesi Yay., İstanbul 2011
Diğer Kaynaklar: *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, (Yay. haz: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz) Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay.Ankara 2004
* Ergun Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir 1984
* Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M.E.B. yay.
* Peyami Safa, Türk İnkılâbına Bakışlar, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 1988
* Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu”, (Çev: Metin Kıratlı), Ankara, 1984
* Salahi R. Sonyel, Osmanlı Ermenileri, Remzi Kitabevi, 2. Basım, İstanbul 2009
* Nuri Yazıcı, Millî Mücadelede (Canik Sancak’ında) Pontosçu Faaliyetler (1918 – 1922), II. baskı, Çizgi yayınevi, Konya 2003

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 48

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, 3