ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC1061 | Sağlık Bilimleri için Sosyoloji | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri sosyoloji ve sağlık sosyolojsi konusunda teorik ve pratik olarak bilgilendirmek; bakış açılarını genişletmek; sorgulayıcı olmalarını sağlamak;kazandıkları bilgileri ve tutumları eğitimleri ve meslek hayatları boyunca kullanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler aşağıda sıralananları gerçekleştirmeye muktedir olacaklar: (1)Sosyoloji biliminin temel terminolojisi ve kapsamı bilgisini sergilemek (2)Kültürlerin, toplumsallaşmanın ve toplumsal yapıların insan davranışlarını nasıl etkilediğini analiz etmek (3)Sosyolojik teorilerin toplumsal sınıflar, sapkınlık, ırk, cinsiyet gibi konularda uygulanmak (4)Sosyologların toplumun birincil dereceden kurumlarını (din, ekonomi, siyasi sistemler, aile ve iş gibi) inceleme yöntemleri bilgisini sergilemek (5)Sosyolojik teorileri ve toplumsal perspektifleri kendi alanlarında uygulanmalak (6)Toplumsal faktörlerin sağlık, hastalık ve iyileştirmede oynadağı rolü açıklamak |
Bu ders sosyoloji biliminin temel konularını ele alır. Bu derste toplumlar, kültürler, toplumsal yapı ve kurumlar, toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik gibi sosyolojinin temel araştırma alanına giren konulara yer verilecek, sosyolojinin temel metotları açıklanacak ve farklı açıklamalara sahip teoriler incelenecektir. Ayrıca bu derste sağlık sosyolojisinin temel konularına yer verilecek, toplumsal, kültürel, siyasi ve ekonomik faktörlerin sağlık ve hastalık konuları üzerindeki önemi vurgulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyolojiye giriş: Temel kavramlar ve Sosyolojinin Tarihçesi | Sağlık Sosyolojisi- Zafer Cirhinlioğlu |
2) | Sosyolojiye giriş: Sosyolojide araştırma yöntem ve teknikleri | |
3) | Toplumlar ve Kültür | |
4) | Toplumsallaşma ve Toplumsal Gruplar | |
5) | Toplumsal Tabakalaşma | |
6) | Konu tekrarı ve vize | Vize |
7) | Toplumsal kurumlar-1 (Aile kurumu ve Eğitim kurumu) | |
8) | Toplumsal kurumlar-2 (Ekonomi ve Siyasal Kurumlar) | |
9) | Sağlık sosyolojisi-1 | |
10) | Sağlık sosyolojisi-2 | |
11) | Sağlık sosyolojisi-3 | |
12) | Konu tekrarı ve vize | Konu tekrarı ve vize |
13) | Toplumsal eşitsizlikler-1 | |
14) | Toplumsal eşitsizlikler-2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Sosyolojiye Giriş- Gönül İÇLİ Sağlık Sosyolojisi- Zafer Cirhinlioğlu |
Diğer Kaynaklar: | Sosyolojiye Giriş-Prof.Dr.Enver ÖZKALP Toplumbilimsel Düşün- C. Wright MILLS Toplum Bilimlerine Giriş- Barlas TOLAN Additional readings will be announced. Ek okumalar duyurulacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 5 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 3 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 5 |