ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT1056 | Sağlık Bilimleri için Matematik | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜREYYA AKYÜZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel matematik kavramlarını ve bunların uygulamalarını vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kuramsal ve görsel olarak limit, süreklilik ve türev kavramlarını ifade edebilir. Bir fonksiyona belirli bir noktadan çizilen teğet doğrusunu hesaplayabilir. Kuvet, çarpım, bölüm, zincir kurallarını kullanarak bir fonksiyonun türevini hesaplayabilir ve Türevin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını (hız, ivme vb. .) matematiksel olarak yorumlayabilir. Birinci ve ikinci türevlerle fonksiyonları optime edebilir. Büküm noktaları bulabilir ve grafiğini çizebilir. Mathematica ile uygulama problemleri çözebilir. Riemann toplamlar ile eğrinin altında kalan alanı hesaplayabilir. Belirli integral hesaplarında Kalkulüsün Temel teoremini uygulayabilir. |
Kümeler, limit, fonksiyonlar ve süreklilik. Türev, Krıtik değerler, Ara Değer, Ortalama Değer, ve Rolle’s teoremleri, ve uygulamaları. Grafik çizimi. Belirsiz integral, Kalkulüsün Temel teoremi ve belirli integral. L’Hopital Kuralı ve integral teknikleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reel Sayilar ve kumeler | |
2) | Bagintilar ve Fonksiyonlar | |
3) | Esitsizlikler ve Mutlak deger | |
4) | Limit ve Limitin ozellikleri | |
5) | Sureklilik | |
7) | Turevin uygulamalari | |
8) | Grafikler | |
9) | Ters fonksiyonlar | |
10) | Exponential, Logarithmic and Trigonometric Functions | |
11) | Trigonometrik ozdeslikleer | |
12) | Fonksiyonun ilkeeli | |
13) | Riemann Toplami ve integral | |
14) | Integral kurallari ve Calculusun temel teoremi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Applied Mathematics for business, Economics, Life Sciences and Social Sciences by R. A. Barnett, M. R. Ziegler, K. E. Byleen. |
Diğer Kaynaklar: | 1-George B. Thomas, Thomas Calculus, 11th Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuğun fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim alanlarını kapsayan, kuramsal ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
2) | Mesleki uygulamalarda etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 4 |
3) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsemek. | 4 |
4) | Çocuk gelişim evrelerini bilmek ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun model/kuramları kullanabilmek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlamak, uygulamak ve değerlendirmek. | 4 |
6) | Çocuk ve ailelere yönelik rehberlik/danışmanlık çalışmalarında etkin iletişim yöntemlerini kullanabilmek. | 5 |
7) | Çocuğun gelişim evrelerini dikkate alarak, çocuk ve aile sorunlarına duyarlı olmak, kişilik kazandırıcı ve hayata hazırlayıcı eğitim ve öğretim yöntemlerini uygulamak. | 5 |
8) | Çocuğun gelişim evrelerine uygun olarak eğitim ve iletişim materyalleri kullanmak, eğitim ortamı düzenlemek. | 5 |
9) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında interdisipliner bir yaklaşımla sorumluluk almak, bilişim teknolojilerini kullanmak, proje ve etkinliklerde bulunmak. | 5 |
10) | Çocuk sağlığı gelişimine özgü araştırma alanlarında bilgi teknolojilerini kullanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izlemek ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak, çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşları ve topluma örnek olmak. | 4 |