SAĞLIK YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT1056 | Sağlık Bilimleri için Matematik | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜREYYA AKYÜZ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı temel matematik kavramlarını ve bunların uygulamalarını vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kuramsal ve görsel olarak limit, süreklilik ve türev kavramlarını ifade edebilir. Bir fonksiyona belirli bir noktadan çizilen teğet doğrusunu hesaplayabilir. Kuvet, çarpım, bölüm, zincir kurallarını kullanarak bir fonksiyonun türevini hesaplayabilir ve Türevin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını (hız, ivme vb. .) matematiksel olarak yorumlayabilir. Birinci ve ikinci türevlerle fonksiyonları optime edebilir. Büküm noktaları bulabilir ve grafiğini çizebilir. Mathematica ile uygulama problemleri çözebilir. Riemann toplamlar ile eğrinin altında kalan alanı hesaplayabilir. Belirli integral hesaplarında Kalkulüsün Temel teoremini uygulayabilir. |
Kümeler, limit, fonksiyonlar ve süreklilik. Türev, Krıtik değerler, Ara Değer, Ortalama Değer, ve Rolle’s teoremleri, ve uygulamaları. Grafik çizimi. Belirsiz integral, Kalkulüsün Temel teoremi ve belirli integral. L’Hopital Kuralı ve integral teknikleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Reel Sayilar ve kumeler | |
2) | Bagintilar ve Fonksiyonlar | |
3) | Esitsizlikler ve Mutlak deger | |
4) | Limit ve Limitin ozellikleri | |
5) | Sureklilik | |
7) | Turevin uygulamalari | |
8) | Grafikler | |
9) | Ters fonksiyonlar | |
10) | Exponential, Logarithmic and Trigonometric Functions | |
11) | Trigonometrik ozdeslikleer | |
12) | Fonksiyonun ilkeeli | |
13) | Riemann Toplami ve integral | |
14) | Integral kurallari ve Calculusun temel teoremi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Applied Mathematics for business, Economics, Life Sciences and Social Sciences by R. A. Barnett, M. R. Ziegler, K. E. Byleen. |
Diğer Kaynaklar: | 1-George B. Thomas, Thomas Calculus, 11th Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 1 |
2) | Yönetim uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek; ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları öğrenmek ve uygulamak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlık Kurumları Yöneticiliği alanındaki yönetim fonksiyonları süreçlerini (yönetim ve organizasyon, halkla ilişkiler, insan kaynakları, maliyet muhasebesi, pazarlama) tanımlamak. | 1 |
5) | Toplumsal sorumululuk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve projeler planlama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun tüm sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk almak. | 1 |
9) | Sağlık sistemleri konusunda ve sağlık bilişimi alanında ulusal ve ulusararası kapsamda araştırma, planlama ve uygulama becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık ve yönetim alanında veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 1 |