HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1063 | İngilizce III | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ELİF CANAN ONAT |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN Öğ.Gör. NURGÜL ERAKMAN Öğ.Gör. SELİN EYÜBOĞLU GÜNDOĞDU Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. GİZEM YAMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | I. İngilizce dilbilgisi kurallarını ve iletişim becerilerini aktarmak II. İngilizce kelimelerin biçimlerini açıklayarak tanıtmak III. doğru kelime kulllanımını yapılandırmak IV. paragraf yazma düzenini örneklerle açıklamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. dilbilgisi kurllarını uygulamak II. kelime öğrenme yöntemleri oluşturmak III. soru ve cevap üretmek IV. iletişim becerilerini uygulamak V. belli amaçlar için not tutmak VI. paragraf yazmak |
Avrupa Ortak Başvuru Metni A2 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş; Konu tekrarı | |
2) | Geçmiş zaman | |
3) | Sıfat cümlecikleri | |
4) | Sıfat cümleciklerinde kısaltmalar | |
5) | Geçmiş zaman kipleri | |
6) | Koşul cümleleri III | |
7) | Konu tekrarı | |
8) | Edilgen yapı | |
9) | Yan cümlecik bağlaçları: sebep, karşıtlık, zaman, amaç, sonuç | |
10) | Cümle bağlaçları: ekleme, listeleme, karşıtlık, sonuç, benzerlik, yoğunluk bildirme, açıklama, örnekleme, ayrıntılara girme, özetleme, zaman | |
11) | İletişim becerileri | |
12) | Sunumlar | |
13) | Konu tekrarı | |
14) | Paragraf yazımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Basic English Grammar, Third Edition by Betty Schrampfer Azar, Stacy A. Hagen Pearson Longman |
Diğer Kaynaklar: | OUP & CUP materyalleri ve Internetten kaynaklar OUP & CUP Materials and Internet Sources |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 28 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 3 | % 45 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |