FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3311 | Bireysel İş İlişkileri Hukuku | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA BURCU SAVAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA BURCU SAVAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı; işçi, işveren, iş sözleşmesi gibi İş Hukukunun temel kavramlarını tanımlayarak iş sözleşmesi türlerini, iş sözleşmesinin kurulmasını, işçi ve işverenin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçlarını, iş sözleşmesinin sona ermesini ve sona ermenin hukuki sonuçlarını tartışmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İş Hukukunun işçi, işveren, alt işveren ve işçi benzerleri gibi temel kavramlarını tanımlayacak; 2. İş sözleşmesi türlerini tespit edecek, her iş sözleşmesi türünün hukuki hüküm ve sonuçlarını analiz edecek; 3. İş sözleşmesini diğer iş görme edimi içeren sözleşmelerden ayırt edecek; 4. İşçinin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçlarını tanımlayacak; 5. İşverenin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçlarını tanımlayacak; 6. İşçinin iş sözleşmesi sona erdikten sonra devam eden borçlarını analiz edecek; 7. İş güvencesi sistemine tabi olan işçilerin hangi şartları sağlamaları gerektiğini analiz edecek; 8. İşçilik alacaklarını, özellikle ücret ve tazminatları tespit edecek ve alacak tutarlarını belirleyecek; 9. İşçi ve işverenler tarafından iş sözleşmesinin feshini ve feshin hukuki sonuçlarını değerlendirecek; 10. İş sözleşmesinin devamında iş ilişkisinin çalışma süreleri, dinlenme ve izinler açısından tabi olduğu hukuk kurallarını analiz edeceksiniz. |
1. Hafta : İş Hukukuna Yön Veren Temel İlkeler ve İş Hukuku Kavramı 2. Hafta : İş Hukukunun Kaynakları ve Temel Kavramlardan İşçi ve İşçi Benzerleri 3. Hafta : Temel Kavramlardan İşyeri ve İşveren Tanımları, Alt İşveren Kavramı, Asıl İşveren-Alt İşveren İlişkisinin Sınırları ve Hukuki Sonuçları 4. Hafta : İş Sözleşmesinin Tanımı ve Unsurları, Kurulması ve İş Sözleşmesinin Türleri: Sürekli-Süreksiz İş Sözleşmeleri, Tam-Kısmi Süreli İş Sözleşmeleri ve Bunların Alt Türleri 5. Hafta : Pratik Çalışma 6. Hafta : İş Sözleşmesinin Değişik Türleri: Mevsimlik İş Sözleşmeleri, Deneme Süreli İş Sözleşmeleri ve Ödünç (Geçici) İş İlişkisi 7. Hafta : İşçi Borçları: İş Görme Edimi, İtaat Borcu, Sadakat Borcu, Rekabet Etmeme Borcu 8. Hafta : Vize Haftası 9. Hafta : İşveren Borçları: Eşit Davranma Borcu ve Borcun Niteliği, İşçiyi Gözetme Borcu ve İş Sözleşmesinin Askı Hali Ücret borcu ile Ücret Kavramı ve Türleri 10. Hafta : İş Sözleşmesinin Sona Ermesi ve İhbar Önelli Fesih 11. Hafta : İş Güvencesi Sistemi: Geçerli Nedenle Fesih-Haklı Nedenle Fesih Ayırımı 12. Hafta : İş Sözleşmesinin Feshinin Hukuki Sonuçları: Kıdem Tazminatı, Çalışma Belgesi ve İbraname 13. Hafta : Pratik Çalışma 14. Hafta : İşin Düzenlenmesi: Çalışma ve Dinlenme Süreleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş Hukukuna Yön Veren Temel İlkeler ve İş Hukuku Kavramı | |
2) | İş Hukukunun Kaynakları ve Temel Kavramlardan İşçi ve İşçi Benzerleri | |
3) | Temel Kavramlardan İşyeri ve İşveren Tanımları, Alt İşveren Kavramı, Asıl İşveren-Alt İşveren İlişkisinin Sınırları ve Hukuki Sonuçları | |
4) | İş Sözleşmesinin Tanımı ve Unsurları, Kurulması ve İş Sözleşmesinin Türleri: Sürekli-Süreksiz İş Sözleşmeleri, Tam-Kısmi Süreli İş Sözleşmeleri ve Bunların Alt Türleri | |
5) | Pratik Çalışma | |
6) | İş Sözleşmesinin Değişik Türleri: Mevsimlik İş Sözleşmeleri, Deneme Süreli İş Sözleşmeleri ve Ödünç (Geçici) İş İlişkisi | |
7) | İşçi Borçları: İş Görme Edimi, İtaat Borcu, Sadakat Borcu, Rekabet Etmeme Borcu | |
8) | Vize Sınavı | |
9) | İşveren Borçları: Eşit Davranma Borcu ve Borcun Niteliği, İşçiyi Gözetme Borcu ve İş Sözleşmesinin Askı Hali, Ücret borcu ile Ücret Kavramı ve Türleri | |
10) | İş Sözleşmesinin Sona Ermesi ve İhbar Önelli Fesih | |
11) | İş Güvencesi Sistemi: Geçerli Nedenle Fesih-Haklı Nedenle Fesih Ayırımı | |
12) | İş Sözleşmesinin Feshinin Hukuki Sonuçları: Kıdem Tazminatı, Çalışma Belgesi ve İbraname | |
13) | Pratik Çalışma | |
14) | İşin Düzenlenmesi: Çalışma ve Dinlenme Süreleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku, Seçkin Yayınları Tankut Centel/Murat Demircioğlu/ Hasan Ali Kaplan, İş Hukuku, Beta Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku, Seçkin Yayınları Tankut Centel/Murat Demircioğlu/ Hasan Ali Kaplan, İş Hukuku, Beta Yayınları. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 91 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |