REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3311 Bireysel İş İlişkileri Hukuku Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA BURCU SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. FATMA BURCU SAVAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Mühendislik bölümü öğrencileri ileride çalışma hayatına atıldıklarında görevleri gereği işçilerle ilişki içinde olacaklarından, kimi zaman da kendileri de iş sözleşmesi ile çalışan işçi konumunda olacaklarından öğrencilerin çalışma hukukunun temel konularına vakıf olmaları gerekmektedir. Dersin amacı öğrencilere bu temel bilgileri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. İş Hukukunun işçi, işveren, alt işveren ve işçi benzerleri gibi temel kavramlarını tanımlar.
II. İş sözleşmesi türlerini tespit eder, her iş sözleşmesi türünün hukuki hüküm ve sonuçlarını analiz eder.
III. İş Sözleşmesini diğer iş görme edimi içeren sözleşmelerden ayırt eder.
IV. İşçinin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçlarını tanımlar.
V. İşverenin iş sözleşmesinden doğan hak ve borçlarını tanımlar.
VI. İşçinin iş sözleşmesi sona erdikten sonra devam eden borçlarını analiz eder.
VII. İş güvencesi sistemine tabi olan işçilerin hangi özellikleri taşıması gerektiğini analiz eder.
VIII. İşçilik alacaklarını, özellikle ücret ve tazminatları tespit eder ve alacak tutarlarını belirler.
IX. İşçi ve işverenler tarafından iş sözleşmesinin feshini ve feshin hukuki sonuçlarını değerlendirir.
X. İş sözleşmesinin devamında iş ilişkisinin çalışma süreleri, dinlenme ve izinler açısından tabi olduğu hukuk kurallarını analiz eder.

Dersin İçeriği

1. Hafta : İş Hukukuna Yön Veren Temel İlkeler ve İş Hukuku Kavramı
2. Hafta : İş Hukukunun Kaynakları ve Temel Kavramlardan İşçi ve İşçi Benzerleri
3. Hafta : Temel Kavramlardan İşyeri ve İşveren Tanımları, Alt İşveren Kavramı, Asıl İşveren-Alt İşveren İlişkisinin Sınırları ve Hukuki Sonuçları
4. Hafta : İş Sözleşmesinin Tanımı ve Unsurları, Kurulması ve İş Sözleşmesinin Türleri: Sürekli-Süreksiz İş Sözleşmeleri, Tam-Kısmi Süreli İş Sözleşmeleri ve Bunların Alt Türleri
5. Hafta : Pratik Çalışma
6. Hafta : İş Sözleşmesinin Değişik Türleri: Mevsimlik İş Sözleşmeleri, Deneme Süreli İş Sözleşmeleri ve Ödünç (Geçici) İş İlişkisi
7. Hafta : İşçi Borçları: İş Görme Edimi, İtaat Borcu, Sadakat Borcu, Rekabet Etmeme Borcu
8. Hafta : Vize Haftası
9. Hafta : İşveren Borçları: Ücret borcu ile Ücret Kavramı ve Türleri
10. Hafta : İşveren Borçları: Eşit Davranma Borcu ve Borcun Niteliği, İşçiyi Gözetme Borcu ve İş Sözleşmesinin Askı Hali
11. Hafta : İş Sözleşmesinin Sona Ermesi ve İhbar Önelli Fesih
12. Hafta : İş Güvencesi Sistemi: Geçerli Nedenle Fesih-Haklı Nedenle Fesih Ayırımı
13. Hafta : İş Sözleşmesinin Feshinin Hukuki Sonuçları: Kıdem Tazminatı, Çalışma Belgesi ve İbraname
14. Hafta : Pratik Çalışma ve Küçük Sınav (Quiz)
15. Hafta : İşin Düzenlenmesi: Çalışma ve Dinlenme Süreleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İş Hukukuna Yön Veren Temel İlkeler ve İş Hukuku Kavramı
2) İş Hukukunun Kaynakları ve Temel Kavramlardan İşçi ve İşçi Benzerleri
3) Temel Kavramlardan İşyeri ve İşveren Tanımları, Alt İşveren Kavramı, Asıl İşveren-Alt İşveren İlişkisinin Sınırları ve Hukuki Sonuçları
4) İş Sözleşmesinin Tanımı ve Unsurları, Kurulması ve İş Sözleşmesinin Türleri: Sürekli-Süreksiz İş Sözleşmeleri, Tam-Kısmi Süreli İş Sözleşmeleri ve Bunların Alt Türleri
5) Pratik Çalışma
6) İş Sözleşmesinin Değişik Türleri: Mevsimlik İş Sözleşmeleri, Deneme Süreli İş Sözleşmeleri ve Ödünç (Geçici) İş İlişkisi
7) İşçi Borçları: İş Görme Edimi, İtaat Borcu, Sadakat Borcu, Rekabet Etmeme Borcu
8) İşveren Borçları: Ücret borcu ile Ücret Kavramı ve Türleri
9) İşveren Borçları: Eşit Davranma Borcu ve Borcun Niteliği, İşçiyi Gözetme Borcu ve İş Sözleşmesinin Askı Hali
10) İş Sözleşmesinin Sona Ermesi ve İhbar Önelli Fesih
11) İş Güvencesi Sistemi: Geçerli Nedenle Fesih-Haklı Nedenle Fesih Ayırımı
12) İş Sözleşmesinin Feshinin Hukuki Sonuçları: Kıdem Tazminatı, Çalışma Belgesi ve İbraname
13) Pratik Çalışma ve Küçük Sınav (Quiz)
14) İşin Düzenlenmesi: Çalışma ve Dinlenme Süreleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tankut Centel/Murat Demircioğlu, İş Hukuku,Beta Yayınları, İstanbul 2012.
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku, Mimoza Yayınları, Konya 2011.
Ercan Akyiğit, İş Hukuku, Seçkin Yayınları, Ankara 2010.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 65
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 35
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 65
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Uygulama 2 2 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2