REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV2681 Reklam Yönetimi ve Stratejisi Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere temel pazarlama teorisi ve pratiği ışığında reklam stratejisinin nasıl tasarlanacağını öğretmeyi amaçlamaktadır. Reklam Stratejisi ve Yönetimi, teorik ve stratejik planlama çerçevesinde reklamcılığa sistematik bir bakış sunar. Kurs, etkili bir iletişim planının geliştirilmesinde, reklamcılığın nasıl çalıştığına ve bir yöneticinin bakış açısından nelerin gerekli olduğuna dair genel bir bakış sunar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Reklamcılık bağlamında "Durum Analizi" ve "Hedeflendirme" kavramlarını tanımlamak
II. Durum Analizinin Reklam Planlaması çerçevesindeki öneminin kavranması
III. Durum Analizinin bileşenlerinin irdelenmesi
IV. Reklam Planlaması sürecindeki yeniliklerin kavranması
V. Belli başlı "Durum Analizi Faktörlerinin" Reklam Planlama Paradigması çerçevesinde ele alınması
VI. Hedef Kitle belirleme sürecinde Tüketici Analizinin gerçekleştirilmesi
VII. Şirket, Ürün, Rekabet Analizlerinin gerçekleştirilmesi
VIII. Sorun ve fırsatların tanımlanabilmesi ve sınıf içi uygulamalarla ödevler kapsamında iletişim hedefi koyabilme yetisinin geliştirilmesi
IX. Pazarlama İletişimi Stratejisinin geliştirilmesi ve yaratıcı stratejik çatının yapılandırılması
X. IMC araçlarının bütünleştirilmesi

Dersin İçeriği

1. Hafta: Giriş: Yeni Pazarlama Ortamı, Yeni P'ler
İletişim Kavramı
Reklam Kampanya Konsepti
2.Hafta : Reklam ve Promosyona Genel Bakış
Reklam ve Promosyon nedir?
Reklamcılık Perspektifleri
Kültürel Sınırların Ötesinde Reklamcılık
3.Hafta: Başarılı Reklamcılık ve Tanıtım için Yapılması Gerekenler
Stratejik Planlama Süreci
4.Hafta: Hedef Kitleyi Seçme
Hedef Kitle Karar Verme Sürecini Anlamak
5.Hafta: En İyi Konumlandırmayı Belirleme
İletişim Stratejisi Geliştirme
6.Hafta: Çalışma
Mesajın İşlenmesi
7.Hafta :Vize
8.Hafta :Yaratıcı Taktikler ve örnek tartışmalar
9.Hafta : Creative Execution ve örnek tartışmalar
10.Hafta: Reklam ve Promosyonu Birleştirme
Satış Promosyonu ve Daha Geniş İletişim Karması
11.Hafta : Kampanya Brifingi ve Strateji örnekleri
Sınıf Tartışmaları
12.Hafta : Kampanya Brifingi ve Strateji örnekleri
Sınıf Tartışmaları
13.Hafta : Reklam sektöründen profesyonel ziyaret
14. Hafta :Sunumlar-Nihai strateji ataması için müşteri özeti

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Yeni Pazarlama Ortamı, Yeni P'ler İletişim Kavramı Reklam Kampanya Konsepti
2) Araştırma Temeli: Müşteriyi Anlamak Durum Analizi Tüketici Analizi Reklam Planlamasında Yeni Yönelimler
3) Pazar, Ürün ve Rekabet Analizi
4) Fırsatları Tanımlamak ve Hedef Belirlemek Sorunları tanımlamak ve fırsatları görebilmek Hedef Belirlemek İletişim Görevleri
5) Pazarlama İletişimi Stratejisinin İnşası Satış odağının belirlenmesi Marka değerinin yönetimi Mesajın konumlandırılması Mesajın hedefe yönelik doğrultulması
6) Vize Bu aşamaya kadar ele alınan ilk beş haftalık konulara ders kitapları ve ders notları üzerinden çalışılarak vize sınavına hazırlanılacak.
7) İnsanları etkileyecek yaratıcı stratejinin geliştirilmesi Beklentilerin yön değiştirmesi
8) Uygulamalar Marka imajı / Marka konumlandırması Bugünün tüketiciyle iletişim kurabilmenin yeni kuralları
9) Bütünleşik İletişim
10) MCM'in Pekiştirilmesi Özel pazarlar Özel mesaj stratejileri
11) Planlamanın yapılması Başarılı sunum hazırlama teknikleri
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Course Book:
• Strategic Advertising Management (2016), Larry Percy and Richard Rosenbaum-Elliott, OUP, 5th Edition.

Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 11 % 10
Ödev 2 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 5 5
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 4
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 4
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 4
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 4
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 4
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 5
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 4
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 3
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 1
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 4