Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tıbbi görüntüleme teknolojilerine, sistemlerin ve yöntemlerine giriş. Kısa tarihçe; önemi; uygulamaları; akımları; sorunları |
|
2) |
X-ray fiziği; x-ray üretimi, güçyitirimi, saçılması; doz; bilgisayarlı tomografinin (BT) temel ilkeleri; görüntü yeniden çatma yöntemleri; bozulmalar; BT donanımı |
|
3) |
PACS sistemi; formatlar; DICOM; Radyoloji bilgi sistemleri ve hastane bilgi sistemleri |
|
4) |
Temel görüntü işleme yöntemleri; eşikleme; kontrast iyileştirme; SNR özellikleri; filtreleme; histogram modelleme |
|
5) |
Görselleştirme esasları; yüzey ve hacim sahneleme/görselleştirme; animasyon; etkileşim |
|
6) |
MR matematiği; dönüş fiziği; Nükleer manyetik rezonans spektroskopi; görüntüleme esasları ve donanım; görüntü bozulmaları |
|
7) |
Ara sınav. Soruların çözümleri ve tartışma |
|
8) |
Histogram-temelli yöntemler; bölge büyütme ve watershedler; Markov rastgele alan modelleri; aktif çevritler; model-temelli bölütleme |
|
9) |
Çoklu-ölçek bölütleme; yarı-otomatik yöntemler; kümeleme-temelli yöntemler; sınıflama-temelli yöntemler; atlas-güdümlü yaklaşımlar; çoklu-model bölütleme |
|
10) |
Yeğinlik-temelli yöntemler; maliyet fonksiyonları; optimizasyon yöntemleri |
|
11) |
Görüntüleme yöntemleri; matematiksel ilkeler; çözünürlük; gürültünün etkisi; üç-boyutlu görüntüleme; pozitron emisyon tomografisi; tekli-foton emisyon tomografisi; ultrason; uygulamalar |
|
12) |
Tıbbi görüntü tarama ve erişim teknolojisi, içerik-temelli görüntü tarama; yeni akımlar: ontolojilerin kullanımı; uygulamalar |
|
13) |
Doğrulama; görüntü kılavuzlu ameliyat; görüntü kılavuzlu terapi; bilgisayar temelli tanı ve tanı destek sistemleri |
|
14) |
Ders projelerinin değerlendirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
4 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
4 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
2 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
2 |
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|