SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME3980 | Tıpta Enformasyon Teknolojileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÖKMEN ALTAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders bilgi teknolojisinin tıbbi uygulamalarının temel yönlerini tanıtır.Dersin ana başlıklardan bazıları tıp bilişimi, elektronik sağlık kayıtları, hasta bilişim ve ağ hizmetleri, çevrimiçi tıbbi kaynaklar, arama motorları, mobil teknoloji, kanıta dayalı tıp, klinik uygulama kılavuzlarına örnekleri, hasta güvenliği ve teknoloji, elektronik reçete içerir teletıp, biyoinformatik programları, kamu arşivleme, elektronik formlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. kullanılabilir BT ilaç uygulamaları ve sağlık hizmeti sunum rolleri belirleyin. II. Tıpta BT çalışma ilkelerini tanımlar. III.Iş, klinik ve tıpta BT eğitim yönlerini belirlemek. IV. Çeşitli teknikler ve tıp alanında değerlendirme için kullanılan teknoloji açıklayın. |
Tıp Bilişimi Genel Bakış,Elektronik Sağlık Kayıtları Hasta Bilişim Çevrimiçi Tıbbi Kaynakları Arama Motorları Kullanımı Mobil teknoloji tanımlar Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır. Hasta İzleme sistemi İnceleme ve Sınav Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar. Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri. Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar. Popüler biyoinformatik programları anlatıyor |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıp Bilişimine Genel Bakış | |
2) | Elektronik Sağlık Kayıtları | |
3) | Hasta Bilişimi | |
4) | Çevrimiçi Tıbbi Kaynaklar | |
5) | Arama Motorları Kullanımı | |
6) | Mobil teknoloji tanımları | |
7) | Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır. | |
8) | Hasta İzleme sistemi | |
9) | İnceleme ve Sınav | |
10) | Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar | |
11) | Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar. | |
12) | Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri. | |
13) | Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar. | |
14) | Popüler biyoinformatik programları anlatıyor |
Ders Notları / Kitaplar: | Wootton, R., Craig, J, Patterson, V, Introduction to Telemedicine (2nd ed.), 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 4 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 1 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 1 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 2 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 2 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 5 |