PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME3980 | Tıpta Enformasyon Teknolojileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÖKMEN ALTAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders bilgi teknolojisinin tıbbi uygulamalarının temel yönlerini tanıtır.Dersin ana başlıklardan bazıları tıp bilişimi, elektronik sağlık kayıtları, hasta bilişim ve ağ hizmetleri, çevrimiçi tıbbi kaynaklar, arama motorları, mobil teknoloji, kanıta dayalı tıp, klinik uygulama kılavuzlarına örnekleri, hasta güvenliği ve teknoloji, elektronik reçete içerir teletıp, biyoinformatik programları, kamu arşivleme, elektronik formlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. kullanılabilir BT ilaç uygulamaları ve sağlık hizmeti sunum rolleri belirleyin. II. Tıpta BT çalışma ilkelerini tanımlar. III.Iş, klinik ve tıpta BT eğitim yönlerini belirlemek. IV. Çeşitli teknikler ve tıp alanında değerlendirme için kullanılan teknoloji açıklayın. |
Tıp Bilişimi Genel Bakış,Elektronik Sağlık Kayıtları Hasta Bilişim Çevrimiçi Tıbbi Kaynakları Arama Motorları Kullanımı Mobil teknoloji tanımlar Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır. Hasta İzleme sistemi İnceleme ve Sınav Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar. Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri. Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar. Popüler biyoinformatik programları anlatıyor |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıp Bilişimine Genel Bakış | |
2) | Elektronik Sağlık Kayıtları | |
3) | Hasta Bilişimi | |
4) | Çevrimiçi Tıbbi Kaynaklar | |
5) | Arama Motorları Kullanımı | |
6) | Mobil teknoloji tanımları | |
7) | Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır. | |
8) | Hasta İzleme sistemi | |
9) | İnceleme ve Sınav | |
10) | Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar | |
11) | Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar. | |
12) | Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri. | |
13) | Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar. | |
14) | Popüler biyoinformatik programları anlatıyor |
Ders Notları / Kitaplar: | Wootton, R., Craig, J, Patterson, V, Introduction to Telemedicine (2nd ed.), 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |