Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to biomaterials
Materials for biomedical applications |
Ders Programını okuyun. Metin ve referans kitaplarındaki bu bölümleri okuyun |
2) |
Biyomalzemelerin kimyasal yapısı |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
3) |
Biyomalzemelerin kimyasal yapısı, devam |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
4) |
Biyomalzemelerin fiziksel özellikleri |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
5) |
Biyomalzemelerin mekanik özellikleri |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
6) |
Biyomateryal bozunması
Biyomateryal işleme |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
7) |
Biyomalzemelerin yüzey özellikleri |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
8) |
Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 1 |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
9) |
Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 2 |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
10) |
Biyomalzemeler ile hücre etkileşimi |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
11) |
Biyomateryal implantasyonu ve akut inflamasyon.
Yara iyileşmesi ve biyomateryallerin varlığı. |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
12) |
Biyomateryallere karşı bağışıklık tepkisi.
Biyomalzemeler ve tromboz. |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
13) |
Enfeksiyon, tümör oluşumu ve biyomalzemelerin kalsifikasyonu |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
14) |
Dönem projesi sunumları |
Araştırma ve sunum hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Lecture Notes
• Biomaterials, The Intersection of Biology and Materials Science by Temenoff and Mikos, 2nd ed., Pearson, 2022.
• Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, Rattner BD, Hoffman AS, Schoen FJ, and Lemons JE, 4th ed., Elsevier Academic Press, San Diego, CA, 2020.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Lecture Notes
• Biomaterials, an Introduction by Park and Lakes, Springer, Third ed., 2007.
• Biomaterials, Principles and Applications, Park JB, Bronzino JD, CRC Press 2003. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşım, yaratıcı düşünme ve üretim süreçlerini yürütebilme yetkinliklerini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
|
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
|
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
|
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
|
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
|
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
|
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
|
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
|
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek.
|
3 |