Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction to biomaterials
Materials for biomedical applications |
Ders Programını okuyun. Metin ve referans kitaplarındaki bu bölümleri okuyun |
2) |
Biyomalzemelerin kimyasal yapısı |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
3) |
Biyomalzemelerin kimyasal yapısı, devam |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
4) |
Biyomalzemelerin fiziksel özellikleri |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
5) |
Biyomalzemelerin mekanik özellikleri |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
6) |
Biyomateryal bozunması
Biyomateryal işleme |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
7) |
Biyomalzemelerin yüzey özellikleri |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
8) |
Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 1 |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
9) |
Biyomalzemeler ile protein etkileşimleri - Bölüm 2 |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
10) |
Biyomalzemeler ile hücre etkileşimi |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
11) |
Biyomateryal implantasyonu ve akut inflamasyon.
Yara iyileşmesi ve biyomateryallerin varlığı. |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
12) |
Biyomateryallere karşı bağışıklık tepkisi.
Biyomalzemeler ve tromboz. |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
13) |
Enfeksiyon, tümör oluşumu ve biyomalzemelerin kalsifikasyonu |
Bu bölümleri metin ve referans kitaplarından okuyun |
14) |
Dönem projesi sunumları |
Araştırma ve sunum hazırlığı |
Ders Notları / Kitaplar: |
• Biomaterials, The Intersection of Biology and Materials Science by Temenoff and Mikos, 2nd ed., Pearson, 2022.
• Biomaterials Science: An Introduction to Materials in Medicine, Rattner BD, Hoffman AS, Schoen FJ, and Lemons JE, 4th ed., Elsevier Academic Press, San Diego, CA, 2020.
|
Diğer Kaynaklar: |
• Biomaterials, an Introduction by Park and Lakes, Springer, Third ed., 2007.
• Biomaterials, Principles and Applications, Park JB, Bronzino JD, CRC Press 2003.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|