Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANİFE YASEMİN KESKİN ERGEN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Hücresel seviyeden sistemler seviyesine insan vücudunun yapı ve işlevleri hakkında temel bilginin kazandırılmasını hedefler. Kısa bir girişin ardından kaslar, sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, boşaltım sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistem ve üreme sistemi konuları işlenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan fizyolojisine giriş, tıbbi terminoloji hakkında kısa bilgilendirme, vücudun genel organizasyonu, homeostazis kavramı ve kontrol sistemleri |
Ders notları |
2) |
Hücre membranı, Hücre membranından madde taşınımı, membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli |
Ders notları |
3) |
Uyarılabilen dokular, Kasların yapısı (iskelet kası, düz kas ve kalp kası), kas kasılması |
Ders notları |
4) |
Kalp döngüsü, kalp sesleri, elektrokardiyografi, kalp debisi |
Ders notları |
5) |
Kalp işlevlerinin düzenlenmesi, dolaşım yolları, kan damarları, kan basıncı |
Ders notları |
6) |
Kan fizyolojisi, İskelet sistemi
|
Ders notları |
7) |
Solunum sistemi, gaz taşınması, solunumun düzenlenmesi |
Ders notları |
8) |
Sinir sistemi, sinir hücresi tipleri, aksiyon potansiyeli, sinaptik iletim |
Ders notları |
9) |
Santral ve periferik sinir sistemi |
Ders notları |
10) |
Duyu fizyolojisi, Vücut hareketlerinin düzenlenmesi, farklı beyin aktivitesi durumları |
Ders notları |
11) |
Sindirim sistemi, gastrointestinal organlar, salgılar, sindirim ve emilim |
Ders notları |
12) |
Böbrek ve idrar yollarının yapısı, idrar oluşumu ve eliminasyonu, sıvı ve elektrolit dengesi |
Ders notları |
13) |
Endokrin sistemin genel özellikleri, Endokrin bezler |
Ders notları |
14) |
Erkek ve kadın üreme sitemi fizyolojisi |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Müzik teknolojisi disiplininde uzmanlık elde etmek |
|
2) |
Müzik yapımının tüm aşamalarında pratik ve teorik üretimler yapabilmek |
|
3) |
Müzik bilgi erişim uygulamaları tasarlayabilmek |
|
4) |
Müzikal akustik alanında alt yapı sahibi olmak |
|
5) |
Ses sentezleme ve programlama alanlarında pratik ve teorik uygulama yapabilmek |
|
6) |
Canlı ses sistemleri uygulamalarında uzmanlık elde etmek |
|
7) |
Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek |
|
9) |
Güncel teknoloji ile uyumlu, yaratıcı prodüksiyon anlayışları geliştirebilmek |
|
10) |
Müziği ve müzik prodüksiyonlarının analitik ve estetik açılardan değerlendirebilmek |
|