Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANİFE YASEMİN KESKİN ERGEN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Hücresel seviyeden sistemler seviyesine insan vücudunun yapı ve işlevleri hakkında temel bilginin kazandırılmasını hedefler. Kısa bir girişin ardından kaslar, sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, boşaltım sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistem ve üreme sistemi konuları işlenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan fizyolojisine giriş, tıbbi terminoloji hakkında kısa bilgilendirme, vücudun genel organizasyonu, homeostazis kavramı ve kontrol sistemleri |
Ders notları |
2) |
Hücre membranı, Hücre membranından madde taşınımı, membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli |
Ders notları |
3) |
Uyarılabilen dokular, Kasların yapısı (iskelet kası, düz kas ve kalp kası), kas kasılması |
Ders notları |
4) |
Kalp döngüsü, kalp sesleri, elektrokardiyografi, kalp debisi |
Ders notları |
5) |
Kalp işlevlerinin düzenlenmesi, dolaşım yolları, kan damarları, kan basıncı |
Ders notları |
6) |
Kan fizyolojisi, İskelet sistemi
|
Ders notları |
7) |
Solunum sistemi, gaz taşınması, solunumun düzenlenmesi |
Ders notları |
8) |
Sinir sistemi, sinir hücresi tipleri, aksiyon potansiyeli, sinaptik iletim |
Ders notları |
9) |
Santral ve periferik sinir sistemi |
Ders notları |
10) |
Duyu fizyolojisi, Vücut hareketlerinin düzenlenmesi, farklı beyin aktivitesi durumları |
Ders notları |
11) |
Sindirim sistemi, gastrointestinal organlar, salgılar, sindirim ve emilim |
Ders notları |
12) |
Böbrek ve idrar yollarının yapısı, idrar oluşumu ve eliminasyonu, sıvı ve elektrolit dengesi |
Ders notları |
13) |
Endokrin sistemin genel özellikleri, Endokrin bezler |
Ders notları |
14) |
Erkek ve kadın üreme sitemi fizyolojisi |
Ders notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|
13) |
Tasarım sürecini, bireysel ve ekip olarak planlayabilmek, yönetebilmek ve yürütebilmek |
|