Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Hibrit
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANİFE YASEMİN KESKİN ERGEN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Hücresel seviyeden sistemler seviyesine insan vücudunun yapı ve işlevleri hakkında temel bilginin kazandırılmasını hedefler. Kısa bir girişin ardından kaslar, sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, solunum sistemi, boşaltım sistemi, sindirim sistemi, endokrin sistem ve üreme sistemi konuları işlenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan fizyolojisine giriş, tıbbi terminoloji hakkında kısa bilgilendirme, vücudun genel organizasyonu, homeostazis kavramı ve kontrol sistemleri |
|
2) |
Hücre membranı, Hücre membranından madde taşınımı, membran potansiyeli, aksiyon potansiyeli |
|
3) |
Uyarılabilen dokular, Kasların yapısı (iskelet kası, düz kas ve kalp kası), kas kasılması |
|
4) |
Kalp döngüsü, kalp sesleri, elektrokardiyografi, kalp debisi |
|
5) |
Kalp işlevlerinin düzenlenmesi, dolaşım yolları, kan damarları, kan basıncı |
|
6) |
Kan fizyolojisi, İskelet sistemi
|
|
7) |
Solunum sistemi, gaz taşınması, solunumun düzenlenmesi |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Sinir sistemi, sinir hücresi tipleri, aksiyon potansiyeli, sinaptik iletim, periferik ve otonom sinir sistemi |
|
10) |
Duyu fizyolojisi, Vücut hareketlerinin düzenlenmesi, farklı beyin aktivitesi durumları |
|
11) |
Sindirim sistemi, gastrointestinal organlar, salgılar, sindirim ve emilim |
|
12) |
Böbrek ve idrar yollarının yapısı, idrar oluşumu ve eliminasyonu, sıvı ve elektrolit dengesi |
|
13) |
Endokrin sistemin genel özellikleri, Endokrin bezler |
|
14) |
Erkek ve kadın üreme sitemi fizyolojisi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; |
|
2) |
...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; |
|
3) |
...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; |
4 |
4) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; |
4 |
5) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; |
4 |
6) |
...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; |
3 |
7) |
...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; |
3 |
8) |
...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; |
3 |
9) |
...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. |
4 |