LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1071 | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. ENGİN BAYSOY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin öğrenim amaçları; -Biyomedikal Mühendisliği (BME) öğrencilerine hızla gelişmekte olan bu mühendislik dalını tanıtmak. -Öğrencilere başarılı bir çalışma için gerekli akademik hazırlıkları ve BME'nin farklı alt disiplinlerindeki mes-leki kariyerlerini tanıtmak. -Öğrencilere gelecekteki planları ve çalışmaları hakkında rehberlik etmek. -Öğrencileri kariyer yapabilecekleri diğer mühendislik veya yaşam bilimleri programlarına veya farklı BME alt disiplinlerine yönelmeleri konusunda bilgi ve destek vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Biyomedikal mühendisliğinde mühendislik ilkelerinin uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur. -Biyomedikal mühendisliğinin tanımını bilir ve biyomedikal mühendislerinin ilgi alanlarını öğrenir. -Temel bilimlerin fizik, kimya, biyoloji ve matematikteki biyomedikal mühendisliği alanındaki uygulamalarını bilir. -Klinik mühendisliğinin tanımı ve çalışma alanlarını bilir. -Temel problemleri çözmek için çözümler ve yöntemler sağlamak amacıyla araştırma yapmayı ve sonuçları yorumlamayı bilir. |
Biyomedikal Mühendisliğine Giriş Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları, Tıbbi cihaz sınıflandırması Tıbbi cihaz sınıflandırması, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Kliniklerde ana tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Kliniklerde ana terapötik cihazlar ve sistemler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Klinik Mühendislerinin Görevleri Klinik Mühendislerinin Görevleri Devamı Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri I Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri II, Sunum Projesinin Detayları Kliniklerde kullanılan yazılım sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları, Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | |
2) | Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları | |
3) | Kullanımlarına, fonksiyonlarına ve hastaya vücuduna verdikleri zarar bakımından tıbbi cihaz sınıflandırması. | |
4) | Tıbbi Cihaz Sınıflandırması - Devam, Biyomedikal mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı. | |
5) | Klinikteki temel tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri. | |
6) | Klinikteki temel tedavi cihazları ve sistemleri. Biyomedikal Mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı. | |
7) | Klinik mühendisliğinin tanımı ve klinik mühendislerinin görevleri. | |
8) | Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri I | |
9) | Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri II. Sunum ödevi detaylarının paylaşılması. | |
10) | Klinikte kullanılan yazılım programları. | |
11) | Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları. Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı. | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrencilerin tekrarı için paylaşılacaktır. / Lecture notes will be available for student review. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |