REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0607 Etik Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKAN KURUNÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı bazı temel kavramları ve bunların eleştirel ve felsefi düşünmeyi sağlamak için öğrencileri etik tartışmaları ile tanıştırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir.
Öğrenci etiği, onun diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek analiz edebilecektir
Öğrenci etiğin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir.
Öğrenci etiğin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir.
Öğrenci etik tarihi ve etik ilişkisini kavrayabilecektir.

Dersin İçeriği

Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Ahlaki Gerekçelendirme (akıl yürütme) İncelemeleri Ders notları
2) Akla başvuru: Neden Ahlaklı olunmalı? Ders notları
3) Öznelcilik ve Nesnelcik kavramlarının tanıtımı Ders notları
4) Ahlaki Sistem: Ahlaki Kurallar ve İdealler Ders notları
5) Akıl, Bilgi ve Şüphecilik Ders notları
6) Eflatun diyaloglarından: Menon Ders notları
7) Eflatun diyaloglarından: Kriton Ders notları
8) Erdem Etiğini Anlamak Ders notları
9) Aristoteles: Nikomakhos'a Etik Ders notları
10) Ahlaki Prensipler ve Ahlaki Teoriler Ders notları
11) Kant (Deontoloji) - Kategorik İmperatif Ders notları
12) Bentham ve Mill - Faydacılık Ders notları
13) Etik ve Hayvanlar - Etik ve Çevre Ders notları
14) İdam Cezası - Etik ve Savaş Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Annas, Julia: 2000, Ancient Philosophy: A Very Short Introduction, Oxford,
Oxford U.P
Chappell, Timothy: 2009, Ethics and Experience, Durham, Acumen Publishing.
Hooft, Stan von: 2006, Understanding Virtue Ethics, Chesham, Acumen Publishing
MacIntyre, Alasdair: 1998, A Short History of Ethics, 2.ed., London, Routledge.
Thomson, Anne: 1999 Critical Reasoning in Ethics: A Practical Introduction,
London, Routledge.
Diğer Kaynaklar: A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2. Baskı, 2007.
Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998. Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995.


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3