HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4217 | Müzik Videosu Atölyesi | Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin bir müzik videosunu tüm uygulamaları va tartışmaları ile üretme ve analiz etme becerisi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Müzik videosu üretimindeki yaratıcı süreçleri tartışır. 2. Müzik videolarının ticari amaçlarını analiz eder. 3. Videoların görsel stilleri hakkındaki yeni fikirleri irdeler. 4. Müzik videolarında hikaye anlatımını yorumlar. 5. Konseptleri, müzik kayıtlarını ve şarkı sözlerini analiz eder. |
Bu derste öğrenciler belgesel, gişe, müzikal gibi çeşitli film ve video türlerindeki müzik uygulamalarının teorik ve teknik yönlerini inceleme fırsatı bulacaklar. Verilen ödevlerle öğrencilerin edindikleri bilgileri uygulamaya koymaları beklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik ve video arasındaki ilişkinin temelleri. | |
2) | Filmde müzik: Film müziğinin tarihsel gelişimi Film müzikleri ve müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Filmde müzik I Müziğin günümüzde kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | İlk ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 1 |
5) | Music in Documentary Movies I | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Müzik ve televizyon TV dizilerinde müzik Yarışmalarda müzik Dramalarda müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Müzik ve Televizyon TV dizilerinde müzik Haber programlarında müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Belgesel Filmlerde Müzik II | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | İkinci ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 2 |
11) | Müzik videolarında müzik ve canlı performans videoları Final projeleri için konular | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Konuk Konuşmacı | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Music in Commercial/Blockbuster Films | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Final ödevlerinin incelenmesi | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Burlingame, J. (2000). Sound and vision : sixty years of motion picture soundtracks. New York, N.Y: Billboard. 2. Donnelly, K. (2001). Film music : critical approaches. New York: Continuum. 3. Erdoğan, I. & Solmaz, P. (2005). Sinema ve müzik : materyal satış ve bilinç yönetimi için bilişsel ve duygusalın oluşturulmas. Kızılay, Ankara: Erk. 4. Konuralp, S. (2004). Film müziği : Tarihçe ve yazılar. İstanbul: Oğlak Yayıncılık. 5. Pekman, C. & Kılıçbay, B. (2004). Görüntünün müziği, müziğin görüntüsu. Beşiktaş, İstanbul: Pan Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |