LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4217 | Müzik Videosu Atölyesi | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin bir müzik videosunu tüm uygulamaları va tartışmaları ile üretme ve analiz etme becerisi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Müzik videosu üretimindeki yaratıcı süreçleri tartışır. 2. Müzik videolarının ticari amaçlarını analiz eder. 3. Videoların görsel stilleri hakkındaki yeni fikirleri irdeler. 4. Müzik videolarında hikaye anlatımını yorumlar. 5. Konseptleri, müzik kayıtlarını ve şarkı sözlerini analiz eder. |
Bu derste öğrenciler belgesel, gişe, müzikal gibi çeşitli film ve video türlerindeki müzik uygulamalarının teorik ve teknik yönlerini inceleme fırsatı bulacaklar. Verilen ödevlerle öğrencilerin edindikleri bilgileri uygulamaya koymaları beklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik ve video arasındaki ilişkinin temelleri. | |
2) | Filmde müzik: Film müziğinin tarihsel gelişimi Film müzikleri ve müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Filmde müzik I Müziğin günümüzde kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | İlk ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 1 |
5) | Music in Documentary Movies I | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Müzik ve televizyon TV dizilerinde müzik Yarışmalarda müzik Dramalarda müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Müzik ve Televizyon TV dizilerinde müzik Haber programlarında müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Belgesel Filmlerde Müzik II | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | İkinci ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 2 |
11) | Müzik videolarında müzik ve canlı performans videoları Final projeleri için konular | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Konuk Konuşmacı | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Music in Commercial/Blockbuster Films | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Final ödevlerinin incelenmesi | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Burlingame, J. (2000). Sound and vision : sixty years of motion picture soundtracks. New York, N.Y: Billboard. 2. Donnelly, K. (2001). Film music : critical approaches. New York: Continuum. 3. Erdoğan, I. & Solmaz, P. (2005). Sinema ve müzik : materyal satış ve bilinç yönetimi için bilişsel ve duygusalın oluşturulmas. Kızılay, Ankara: Erk. 4. Konuralp, S. (2004). Film müziği : Tarihçe ve yazılar. İstanbul: Oğlak Yayıncılık. 5. Pekman, C. & Kılıçbay, B. (2004). Görüntünün müziği, müziğin görüntüsu. Beşiktaş, İstanbul: Pan Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |