AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4217 | Müzik Videosu Atölyesi | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin bir müzik videosunu tüm uygulamaları va tartışmaları ile üretme ve analiz etme becerisi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Müzik videosu üretimindeki yaratıcı süreçleri tartışır. 2. Müzik videolarının ticari amaçlarını analiz eder. 3. Videoların görsel stilleri hakkındaki yeni fikirleri irdeler. 4. Müzik videolarında hikaye anlatımını yorumlar. 5. Konseptleri, müzik kayıtlarını ve şarkı sözlerini analiz eder. |
Bu derste öğrenciler belgesel, gişe, müzikal gibi çeşitli film ve video türlerindeki müzik uygulamalarının teorik ve teknik yönlerini inceleme fırsatı bulacaklar. Verilen ödevlerle öğrencilerin edindikleri bilgileri uygulamaya koymaları beklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik ve video arasındaki ilişkinin temelleri. | |
2) | Filmde müzik: Film müziğinin tarihsel gelişimi Film müzikleri ve müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Filmde müzik I Müziğin günümüzde kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | İlk ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 1 |
5) | Music in Documentary Movies I | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Müzik ve televizyon TV dizilerinde müzik Yarışmalarda müzik Dramalarda müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Müzik ve Televizyon TV dizilerinde müzik Haber programlarında müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Belgesel Filmlerde Müzik II | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | İkinci ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 2 |
11) | Müzik videolarında müzik ve canlı performans videoları Final projeleri için konular | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Konuk Konuşmacı | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Music in Commercial/Blockbuster Films | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Final ödevlerinin incelenmesi | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Burlingame, J. (2000). Sound and vision : sixty years of motion picture soundtracks. New York, N.Y: Billboard. 2. Donnelly, K. (2001). Film music : critical approaches. New York: Continuum. 3. Erdoğan, I. & Solmaz, P. (2005). Sinema ve müzik : materyal satış ve bilinç yönetimi için bilişsel ve duygusalın oluşturulmas. Kızılay, Ankara: Erk. 4. Konuralp, S. (2004). Film müziği : Tarihçe ve yazılar. İstanbul: Oğlak Yayıncılık. 5. Pekman, C. & Kılıçbay, B. (2004). Görüntünün müziği, müziğin görüntüsu. Beşiktaş, İstanbul: Pan Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |