Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çağdaş sanatın tanımı.
Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi.
Konu ile ilgili tartışmalar.
|
|
2) |
Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması.
Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren).
Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları:
I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar.
II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları.
|
Sunuş: Çağdaş bir sanatçıyı analiz edin. |
4) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangardlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangard anlatı tarzı.
|
Ödev I: Avangardların sanatsal deneyimlerini taklit etmek. |
5) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet.
|
Ödev 2: Fotoğrafı kullanarak kendi deneyimlerinin anlatısını yaratmak. |
6) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık.
|
Ödev 3: Metin ve fotoğraflar içeren görsel bir günlük. |
7) |
Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler.
|
Ödev 4 |
10) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II |
Ödev 5 |
12) |
Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Final projesi için fikir üretimi. |
Final Ödevine Hazırlık A |
14) |
Sunumlar ve tartışmalar. |
Final Ödevine Hazırlık B |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
4 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |