Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çağdaş sanatın tanımı.
Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi.
Konu ile ilgili tartışmalar.
|
|
2) |
Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması.
Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren).
Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları:
I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar.
II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları.
|
Sunuş: Çağdaş bir sanatçıyı analiz edin. |
4) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangardlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangard anlatı tarzı.
|
Ödev I: Avangardların sanatsal deneyimlerini taklit etmek. |
5) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet.
|
Ödev 2: Fotoğrafı kullanarak kendi deneyimlerinin anlatısını yaratmak. |
6) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık.
|
Ödev 3: Metin ve fotoğraflar içeren görsel bir günlük. |
7) |
Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler.
|
Ödev 4 |
10) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II |
Ödev 5 |
12) |
Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Final projesi için fikir üretimi. |
Final Ödevine Hazırlık A |
14) |
Sunumlar ve tartışmalar. |
Final Ödevine Hazırlık B |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; |
|
2) |
...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; |
|
3) |
...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; |
4 |
4) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; |
4 |
5) |
...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; |
4 |
6) |
...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; |
3 |
7) |
...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; |
3 |
8) |
...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; |
3 |
9) |
...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. |
4 |