ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4355 Reklam Fotoğrafçılığı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri reklam fotoğrafçılığının teknik yönleri ile tanıştırmayı ve onlara bilgilerini uygulamaya geçirirken yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Reklam fotoğrafını tarihsel uygulamaları içinde anlar.
2. Janrdaki çeşitli uygulamaları belirler.
3. Stüdyoda ve dış mekanda reklam fotoğrafı uygulama becerisi edinir.
4. Reklam fotoğrafının pratik konularının kullanımında ustalık gösterir.
5. Reklam amaçlarıyla ilgili üretim sonrası yazılımlar kullanma becerisi gösterir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğrafik tasvirin teknik yönleriyle meşgul olacaklar. Fotoğrafik tasvirin dayandığı öğeler arasında kümeler, still life ve modeller, ayrıca kamera, film ve ışık sistemlerinin grameri, ve güzel sanatlara, ticari uygulamalara ve editoryal alanlara yönelik kontrollü görüntülerin üretimi vardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklam fotoğrafının, yerin, araçların ve tekniklerin reklamcılık özelliklerini anlamak
2) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 1
3) Stüdyo fotoğrafının kuralları Reklam fotoğrafında kullanılan araçlar Işık yardımıyla duygudurumu yaratmak Ödevler üzerine çalışma.
4) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 2
5) Kompozisyon kuralları I Ödevler üzerine çalışma.
6) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 3
7) Kompozisyon kuralları II. Görüş açısı ve çekim planları Klasik bir kampanya yaratmak. Ödevler üzerine çalışma.
8) Vize sunumları Sunum üzerine çalışma.
9) Konuk Fotoğrafçı Ödevler üzerine çalışma.
10) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 4
11) Reklam Fotoğrafı. Yaratıcı fikirden baskıya üretim Süreçleri. Reklamda fotoşop kaynaklarının kullanımı Ödevler üzerine çalışma.
12) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 5
13) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödevler üzerine çalışma.
14) Final Çalışması Final Ödevine Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Marshall, H. (1989). Art-directing photography. Oxford: Phaidon.
2. Salomon, Allyn (1982) Advertising photography. New York: American Photographic Book Pub.
Diğer Kaynaklar: Other sources may include:

1. www.ilford.com
2. www.sinar.com
3. www.ar-studio.com/Portfolios/
4. www.jimappleton.com/Ads-01.htm
5. www.ericmeola.com
6. www.the-lightbox.com/Marketing/
7. www.grafixoncall.com/Photography.html
8. www.studiohl.gr/
9. meta4sapporo.com/english/top.html
10. www.bga-photo.co.uk/index2.html
11. www.photographe-de-mode.com/photos-de-mode-couleur.html
12. www.5thfloorstudios.com/commercial.html
13. www.mira.com
14. www.picturesque.com
15. freestockphotos.com
16. www.photosource.com
17. Creative options (1996) New York:American Showcase.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek