LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4411 | Sanat Tarihi Konuları | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DENİZ EYÜCE ŞANSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu sanat tarihi dersi, fotoğrafın icadından başlayarak ve film ve video alanında hareketli imge teknolojilerinde yaşanan son gelişmeleri ele alarak, farklı coğrafyalarda çeşitli resimsel ve uzamsal sanatlarda hakim olan bazı konu başlıklarını sanat tarihi ve sanat teorisi perspektiflerinden inceleyecektir. Ders, bir yandan sanat gelenekleri ve bu yeni imge yaratım teknolojileri arasındaki ilişkileri değerlendirecek; diğer yandan 19. yüzyıl’ın ortalarından itibaren sanat uygulamaları ve teorilerindeki değişim ve başkalaşımlardaki diğer bir dizi faktörü ele alacaktır. Ancak aslen, kameralarla yapılan ya da kameralarla ilişkili, farklı eser türlerinin son dönemde ortaya çıkışına odaklanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir dizi modern sanat akımıyla ilişkili sanatçıların eserlerini tanır. 2. Alternatif anlama biçimlerini ve modern sanatın bu geleneğini değerlendirir. 3. Geçerli sanat tanımlarıyla ilişkili fotoğrafik, filmsel ve video imgelerin durumuyla ilgili tartışmaları tanır. 4. Görsel sanatlardaki farklı modernizm biçimlerini tanır. ve bunlarla ilişkili belirli eserleri ayırt eder. 5. Modern sanatın ilerlemeci anlatımlardaki farklı kırılmalarını tanır ve değerlendirir. 6. Olaylar, performans, enstalasyon ve müdahaleyi içine alan görsel sanatlardaki türsel yeniliklerle ilişkili eserlerin ortaya çıkışını tanır ve değerlendirir. 7. Görsel sanatlardaki postmodern anlatıları tanır ve ayırt eder. 8. Kameradaki, galeri ya da herhangi bir yerdeki eserlerin son dönem etkilerini, amaçlarını ve gelişimlerini eleştirel biçimde ayırt eder. 9. Kamera ödevi hazırlıkları içindeki modern ve postmodern sanattaki yeniliklere karşılık verir. |
Öğrenciler, realism, empresyonizm, kübizm, sürrealizm, soyut ekspresyonizm, konseptüalizm ve minimalizmi de içine alan bir dizi akım halinde modern sanat anlatılarını olduğu kadar, diğer analiz faktör ve biçimlerini vurgulayan anlatıları tanımayı da bekleyebilir. Daha geleneksel türlerin ve sanat araçlarının yanısıra fotoğraf, film ve videoyu kullanan eserler de tanıtılır. Belirli modernizm ve postmodernizm anlatılarıyla sanatın değeriyle ve amacıyla ilgili eleştirel tartışmalar özetlenir. Bunlar, son dönem sanatın, sanat ifadeleri ve etkilerinin eleştirel incelemeleri yoluyla deneylenir. Öğrenciler, sanat, gelenekler, kurumlar ve bilgi arasındaki ilişki hakkında eleştirel sorular sormaya ve eleştiri için ilgilerini çeken çalışmayı önermeye cesaretlendirilir. Gerekli yerlerde Türk sanatçıların eserleri tanıtılır. Dersteki tartışmalar ve fikirlerle ilgili olarak oluşturulacak üç kamera ödevine yer verilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş – Sanat ve kurumları: akademiler, müzeler, galeriler. | |
2) | Realizmden Sürrealizme. | Okuma: Gombrich, E.H. ‘Permanent Revolution: The nineteenth century’, ‘In Search of New Standards: The late nineteenth century’, and ‘Experimental Art: The first half of the twentieth century’, in The Story of Art, 499-555 and 557-97. |
3) | Modern sanat akımları: ‘-izm’lerin avantajları ve dezavantajları. Ödev I. | Okuma: Richard R. Brettel, ‘Realism to Surrealism’, 11-47. |
4) | Fotoğraf, sanat ve modern görsel kültür. | Okuma: Brettel, ‘Photography’, 74-8; ‘Representation, Vision, and “Reality”: the Art of Seeing’, 83-103; and ‘Fragmentation, dislocation and recombination’, 120-3. |
5) | Savaş sonrası sanat ve modernizmler: Soyut Ekspresyonizm, Yeni Dadacılık ve Pop. | Okuma: Gombrich, E.H. ‘A Story Without End: The triumph of Modernism’, 599-626 and Hopkins, D. ‘The Politics of Modernism: Abstract Expressionism and the European Informal’, ‘Duchamp’s Legacy: The Rauschenberg-Johns Axis’ and ‘The Artist in Crisis: From Bacon to Beuys’, 5-34, 37-93 and ‘Blurring Boundaries: Pop Art, Fluxus, and their Effects’, 95-128. |
6) | Minimalizm, Konseptüalizm, performans ve video kullanımı | Okuma: Hopkins, ‘Modernism in Retreat: Minimalist Aesthetics and Beyond’ and ‘The Death of the Object: The Move to Conceptualism’, 131-95. |
7) | Tekrar ve ödev değerlendirmesi. | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Ödev 2 | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Postmodernizmler, melez türler ve kültürler. | Okuma: Hopkins, ‘Postmodernism: Theory and Practice in the 1980s’ and ‘Into the 1990s’, 197-245. |
10) | Son dönem sanatında güncel konular-I: fotografik imge, nesnellik, hafıza, tarih. | Okuma: Campany, D. ‘Survey’, Art and Photography, 11-45; works from Art and Photography, 46-87. |
11) | Son dönem sanatında güncel konular-II: fotografik imge, vücut, kimlik ve gündelik hayat. | Okuma: Works from Art and Photography, 88-133. |
12) | Son dönem sanatında güncel konular-III: stüdyo imgeleri, reprodüksiyon ve simulasyon, kültür olarak doğa. | Okuma: Works from Art and Photography, 134-205. |
13) | Son dönem sanatının güncel konular-IV: galeri-gösterideki hareketli imge, benimseme, mahremiyet, zamansallık. | Okuma: Newman, M. ‘Moving Image in the Gallery since the 1990s’, Film and Video Art, 86-121. |
14) | Ödev 3 | Ödevler üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | GOMBRICH, E.H. (1995). The Story of Art. 16th edition, London: Phaidon. [relevant chapters] |
Diğer Kaynaklar: | 1. BRETTEL, Richard R. (1999). Modern Art. 1851-1929. Oxford: Oxford University Press. [extracts] 2. CAMPANY, David. (2003). Art and Photography. London: Phaidon. 3. COMER, Stuart (ed.). (2009). Film and Video Art. London: Tate Gallery. 4. HOPKINS, David. (2000). After Modern Art. 1945-2000. Oxford: Oxford University Press. 5. www.artarchive.com & The Heilbrunn Timeline of Art History (by the Metropolitan Museum of Art, New York)www.metmuseum.org/toah. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |