FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4513 | Editoryal Fotoğrafçılık | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, tamamlamak istedikleri projeleri olan ileri seviye fotoğraf öğrencilerine yöneliktir. Amaç, fotoğraf konusunda eksik olunan yönleri tamamlamaktır. Her hafta alıştırmalar verilir. Çoğumuz için self-promotion ve proje yazımı yaratıcı sürecin en zor kısmıdır. Hafta hafta yapılacak sunumlarda görüntülerin edit edilmesi, statement yazımı, web sayfası yapmak, mükemmel portfolyo gibi konular ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Editoryal fotoğrafın temel prensiplerinin anlar. 2. Editoryal fotoğraf çekme alıştırmaları doğrultusunda mevcut fotoğraf makinelerinin tüm özelliklerine hakim olur. 3. Farklı kamera seçeneklerinin son görüntüyü nasıl etkilediğine hakim olur. 4. Bilgisayarın editoryal fotoğrafla ilgili değişkenlerini anlar. 5. Mevcut son teknolojileri ve fotoğrafla ilişkilerini anlar. 6. Kendi projelerinden yola çıkarak arka plan, basit ışıklandırma teknikleri ve ses kayıt seçeneklerini ele alabilir. 7. Kendi özgün sesini oluşturma, editing tekniklerini geliştirir ve farklı işler çıkarır. 8. Dergi fotoğrafçılığına yeni bir yaklaşım getirir. |
Bu ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilere editoryal fotoğrafçılık, haber fotoğrafçılığı, belgesel fotoğrafçılığı kavramları anlatılır ve çeşitli medya araçlarının bir editoryal fotoğrafçı olarak kullanımı öğretilir. Bu bölümde klasik ve güncel örnekler tanıtılır ve öğrencilerin işleri ile karşılaştırılır. İkinci bölüm ise öğrencilerin pratik becerilerini, ekipman kullanımlarını, insanlarla, medyayla ve iş dünyasıyla sosyal ilişkilerini geliştirmelerini hedefler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, ilk örnekler ve tartışma. | |
2) | Doğu-Batı: Fotoğrafik yaklaşımlar. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Toplumsal manzaraları fotoğraflamak. Editoryal fotoğrafın kurucu isimlerden örnekler. | Ödev 1 |
4) | Geleneksel editoryal fotoğraf. Fotomuhabirliğin tarihi. | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Dergilere yönelik çekim yapmak. Etkin bir portfolio nasıl hazırlanır. | Ödev 2 |
6) | Editoryal fotoğrafa uygun ekipman, en uygun makine ve ışık. | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Belgesel hayat. Öğrencileri uzun dönemli bir belgesel projesine motive etmek. | Ödev 3 |
8) | Etkin kurgulama. | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Sektörle iletişim. Ticari işler olarak editoryal projeler. | Ödev 4 |
10) | Ticari editing. | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Editoryal projeleri sözlü sunumlarla savunmak. | Ödev 5 |
12) | İleri editorial ve ticari editing. | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Freelance fotoğrafçı olarak iş almak ve kişisel web sitesi yapmak. | Final Ödevi A |
14) | Son sunumlar. | Final Ödevi B |
Ders Notları / Kitaplar: | Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Berger, J. (2008). Ways of seeing. London: Penguin. 2. Janus, E. & Lambert, M. (1998). Veronica's revenge : contemporary perspectives on photography. Switzerland Zurich New York New York City: LAC Scalo Distributed in North America by D.A.P. 3. Stahel, U. (2003). Well, what is photography? : a lecture on photography on the occasion of the 10th anniversary of Fotomuseum Winterthur. Winterthur, Switzerland Zurich: Fotomuseum Winterthur Scalo. 4. Wells, L. (2009). Photography : a critical introduction. London New York: Routledge. Other resources and artists' books may include: 1. Ara Guler (Ed.Tavlas,Nezih). Fotocep, 2010. 2. Henri Cartier-Bresson. Thames and Hudson Gallimard, 2008. 3. Arabesk. Cobanoğlu,Haluk. Fotografevi, 2007. 4. New York Subway. Cobanoglu, Haluk. YGS, 2003. 5. Camera Work. Stieiglitz, A. Taschen, 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |