Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal reklam filmine giriş. Kurumsal reklam filmi çeşitleri ve özellikleri |
|
2) |
Kurumsal reklam filminin işlevleri |
|
3) |
Kurumsal reklam filminin üretiminde görev alan birimler, prodüksiyon aşamaları. |
|
3) |
Kurumsal reklam filminin üretiminde görev alan birimler, prodüksiyon aşamaları. |
|
4) |
Kurumsal reklam filmi tasarlama. Kurumsal reklam filimi gerekliliğini ortaya çıkaran durumlar ve ihtiyaca uygun reklam yazımı. |
EKİP ÇALIŞMASI: DERSTE BELİRLENMİŞ ŞİRKET VE DURUM İÇİN KURUMSAL REKLAM FİLMİ TASARLAMA, SİNOPSİS HAZIRLAMA. |
5) |
Kurumsal reklam filmi için bütçe hazırlama. Filmin prodüksiyonunu üstlenecek şirketi bilgilendirme ve yönetme yöntemleri. |
EKİP ÇALIŞMASI: FİLM İÇİN TASLAK BÜTÇE HAZIRLAMA |
6) |
Kurumsal reklam filminin çekim öncesi aşamaları: mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi. Yapım şirketi ile gerçekleştirilen çekim öncesi toplantı'nın (PPM) yönetimi. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK BİR KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN MEKAN, OYUNCU VE AKSESUAR LİSTELERİNİN HAZIRLANMASI |
7) |
Kurumsal reklam filminin storyboard'unun hazırlanması. Kurumsal reklam filminin çekimi. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN STORYBOARD'UNUN (SCREENSHOT'LAR ALARAK) HAZIRLANMASI. |
8) |
Kurumsal reklam filminin post-prodüksiyonu. Offline montaj, online montaj, ses tasarımı ve üst ses. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN POST PRODÜKSİYON AŞAMALARINI BELİRTMEK |
9) |
Midterm projelerinin sunumu: Öncesinde tasarlanan kurumsal reklam için hazırlanmış senaryo, tretman, mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi belgelerinden oluşan PPM Dosyası. |
EKİP ÇALIŞMASI: Öncesinde tasarlanan kurumsal reklam için hazırlanmış senaryo, tretman, mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi belgelerinden oluşan PPM Dosyası'nın hazırlanması. |
10) |
Bir önceki derste verilen geri bildirimler üzerinden yeniden yapılan projelerin değerlendirilmesi ve tartışılması. |
EKİP ÇALIŞMASI: Projelerin bir önceki derste verilen geri bildirimler üzerinden yeniden şekillendirilmesi. |
11) |
Kurumsal reklam filmi için storyboard hazırlama. Storyboardla mizanseni ifade etme. |
EKİP ÇALIŞMASI: KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN STORYBOARD'U ÜZERİNDE ÇALIŞMAYA BAŞLAMA |
12) |
Final projelerinin sunumu. Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar sunulur. |
EKİP ÇALIŞMASI: Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar tamamlanır, sunuma hazırlanır. |
13) |
Final projelerinin sunumu. Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar sunulur. |
EKİP ÇALIŞMASI: Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar tamamlanır, sunuma hazırlanır. |
14) |
Verilen geri bildirimler üzerinden tekrar şekillendirilen projelerin değerlendirilmesi ve tartışılması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|