Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: yönetim, liderlik ve liderlerin kuruluşlardaki stratejik rolüne genel bakış |
|
2) |
Liderlik yönetiminden nasıl ayırt edilir? Liderliğinin gerekliliği. Liderlik ve stratejik-örgütsel işlevler. Liderliğin tarihçesine kısa bir bakış |
|
3) |
Etik liderlik. Liderlerin ve durumların gücü |
|
4) |
Motivasyon kuramları. Liderlik ve takipçilerinin motivasyonu arasındaki bağlantı. Organizasyon yapısı / iş tasarımı ve takipçilerin motivasyonu arasındaki bağlantı. |
|
5) |
Bağlamsal faktörlerin bir fonksiyonu olarak liderlik. Bağlamsal bir faktör olarak ulusal kültür. |
|
6) |
Liderliği tahmin eden ortaya çıkaran/ etkileyen (kişilik, zeka, vb açısından bireysel farklılıklar)süreklilik teorileri |
|
7) |
Liderliğin beklenmeyen ve acil olan durumsallık teorileri |
|
8) |
"Yeni" liderlik. Karizmatik ve vizyoner liderlik kuramları. |
|
9) |
Genişletilmiş tam aralıklı liderlik teorisi: dönüşümcü, enstrümantal, işlemsel liderlik. |
|
10) |
Liderliğin gelişimi, öğrenme kuramları, lideri müdahaleler. |
|
11) |
Ulusal kültürler arasında yönetim ve örgütsel kriz ile ilgili zorluklarla başa çıkmak. |
|
12) |
Liderlik ve çalışanlarla iletişim. Yaratmak, yönetmek ve öne çıkan ekipler |
|
13) |
Örnek çalışmalar |
|
14) |
İncelemeler/Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
3 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
3 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
4 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
3 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
2 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
3 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
5 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
3 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
3 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
3 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
2 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
3 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
3 |