AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4535 | Dijital Halkla İlişkiler | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER Öğ.Gör. AYSUN ŞABANLI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğencilerin yeni medya, sosyal medya ve halkla ilişkilerin önemini anlamalarına yardımcı olmak. Dersin genel olarak amacı öğrencileri yeni medya, sosyal medya, bloglar, wiki'ler, podcast'ler hakkında bilgilendirmek ve bu konuların günümüzde halkla ilişkiler ile olan ilişkisini ve halkla ilişkilerde nasıl kullanıldıklarını öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler içinde yaşadığımız yeni dünyayı tanımlayıp yeni medya sosyal medya ve web 2.0 konularında tartışma yapabilecekler. 2) Öğrenciler, kullandıkları markaların, hizmet aldıkları kurumların web sitelerini eleştirebilme bilgisine sahip olacaklar. 3) Öğrenciler, iletişimin yeni kurallarını bilerek, bunları analiz edebilecekler. 4) Öğrenciler bloglarla ilgili bilgi sahibi olup, bloggerları tanıyacaklar ve sonrasında kendi bloglarını açabilme bilgisine sahip olacaklar. 5) Blogların halkla ilişkilerdeki önemini anlayacaklar. 6) Öğrenciler hergün kullandıkları sosyal medya araçlarının halkla ilişkilerdeki önemini kavrayacaklar. 7) Öğrenciler, PR 2.0'ın yeni araçlarını öğrenerek bunu halkla ilişkiler pratiğine nasıl dökeceklerini öğrenecekler. 8) PR 2.0'ın gücünü öğrenerek dijital krizlerde bunu nasıl kullanacaklarını öğrenecekler 9) Yeniliklerin yayılımı kuramını öğrenecekler. 10) Dijital iletişim stratejilerini öğrenerek Halkla İlişkiler projelerinde kullanabileceklerdir. |
Yenilik internet var olduğu sürece devam eden önemli bir alandır. Bu ders öğrencilerin web2.o teknolojisinin getirdiği bloglar, wikiler, RSS, sosyal medya, podcast gibi kullanımları anlamalarını sağlamak üzerine kurulmuştur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriğinin ve işlenişinin tanıtımı. Derse genel bir giriş | |
2) | Yeni medya konusuna giriş. Yeni medya, sosyal medyanın tanımları yapılarak, aralarındaki farkın ortaya konulması | |
3) | Kurumsal web sitelerin ve kullanımlarının incelenmesi | |
4) | Verilen 1. ödevin sunumları: kurumların web sitelerinin incelenmesi | Kurumların web siteleri araştırılıp analiz edilecek ve bununla ilgili bir sunum hazırlanacak. |
5) | Online dünyada pazarlama ve halkla ilişkiler. Halkla İlişkilerin yeni kuralları | The New Rules of Marketing and PR kitabından birkaç bölüm okunacak |
6) | Bloglar: Blogları anlamak, halkla ilişkiler için önemi, blogların gücü. Etkili blog kuralları, blogger olmanın etik yönleri, bloglar üzerinden kurumsal krizler Konuk katılımcı: blogger | |
7) | Viral pazarlama ve yeniliklerin yayılımı kuramı | En popüler ve etkili viral reklam örneklerini araştırmak |
8) | Sosyal medya, facebook, twitter, myspace, google plus vb. Konuk katılımcı: sosyal medya uzmanı | |
9) | İletişimin ve halkla ilişkilerin yeni araçları (RSS,podcast, arama moturu optimizasyonu vb.) | |
10) | Online medya ilişkileri. basın bülteni yazmanın, online basın bülteninin yeni prensipleri | |
11) | Dijital kampanyalar, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık örnekleri Konuk katılımcı | |
12) | Online krizler ve hikayeler. İkinci ödev: online kurum ve marka krizlerinin analizi ve sunumu | |
13) | Online kurum ve/veya marka krizlerinin sunumu | Online krizleri araştırmak ve analiz etmek |
14) | Dönemin tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | PR 2.0: New Media, New Tools, New Audiences, Deirdre Breakenridge Online Public Relations, David Phillips, Philip Young Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İdil Sayımer, Beta Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 126 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |