Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş: Anlatı terimine genel bir giriş yaparak, kurumsal anlatı ve hikaye anlatımı daha detaylı bir şekilde anlatılacaktır. |
|
2) |
Aristoteles ve Retorik konusu işlenecektir. |
İnternet üzerinden Aristo ve Retorik konusuyla ilgili araştırma yapılacak |
3) |
Sözel ve yazılı kültürlerden bahsedilerek hikayelerin ve anlatıların kültürlerdeki rolü incelenecektir. |
|
4) |
Anlatı Teorisi ve Fisher'ın iletişimde Anlatı Paradigması incelenecek |
Fisher'ın Anlatı Paradigması'nı anlatan bir makale okunacak |
5) |
Anlatı ve hikayelerin kurumlardaki ve kurum kültüründeki rolü incelenecektir. |
|
6) |
Bilgi yönetimi ve paylaşımı, örgüt kültürünü geliştirme ve örgütsel iletişim aracı olarak hikayelerin rolü incelenecektir. |
|
7) |
Hikaye anlatımında kültürel farklılıklar ve benzerlikler: Hikaye türleri ve anlatı güdüleri |
|
8) |
Anlatıyı ve hikayeleri örgütlerde iletişim aracı olarak kullanmak |
|
9) |
Kurum ve lider hikayeleri |
Kurum ve lider hikayelerinin okunması |
10) |
Kurumun yazılı mesajlarının analiz edilmesi |
|
11) |
Kurumlarda anlatılan hikayelerin analiz edilmesi |
|
12) |
Kurum hikayeleri örnekleri |
Kurum hikayeleri bulmak |
13) |
Kurum hikayeleri örnekleri |
Kurum hikayeleri bulmak |
14) |
Final için dönemin tekrar edilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
3 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
3 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
4 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
4 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
2 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
1 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
2 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
4 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
1 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
2 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
3 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
1 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
1 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
1 |