Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve genel bakış
Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi |
|
2) |
Kurumsal iletişim
Kurumlar ve iletişim işlevi
İç iletişim ve çalışanlarla iletişim |
|
3) |
Kurumsal iletişim
Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi |
|
4) |
Kültür
Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları |
|
5) |
Hofstede'nin kurum kültürü boyutları |
|
6) |
Kurumların farklı kültürleri
Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü |
|
7) |
Kurumun kültürünün belirlenmesi
Vize |
|
8) |
İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar
Sosyal rol teorisi
Rol uyumluluğu teorisi
Dönüşümcü liderlik |
|
9) |
İletişimde uyumlanma teorisi
Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma |
|
10) |
Grup iletişimi teorileri
Grup düşüncesi |
|
11) |
Kurumsal özümseme ve özdeşleşme |
|
12) |
Çalışan iletişimi kanalları
Medya seçimi
Medya zenginliği
Geleneksel kanallar |
|
13) |
Çalışan iletişimi kanalları
Online kanallar
Intranetler
Bloglar |
|
14) |
Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|